Antigua

9 november 2019 - Antigua, Guatemala

Na een bus rit van een kleine 4 uur kwamen we aan in Antigua. Het hotel lag midden in het centrum en de kamers waren weer prima.

Met een groepje van 8 zijn we direct de stad in gedoken om ergens te gaan lunchen. We vonden een schattig tentje en aten een heerlijke sandwich. Hierna even terug naar het hotel om om te kleden en vervolgens op zoek naar de salsaschool waar we een flyer van hadden gekregen.  Helaas hebben we die niet gevonden. Wel een hele grote supermarkt. Hier hebben we wat ingeslagen om daarna bij Marly en Sharon aan te sluiten bij de Skybar.

Dit was een leuke tent, waar we heerlijk gegeten hebben.  Totdat de rekeningen kwamen (we hadden ieder een eigen rekening gevraagd). De eersten die hem kregen zeiden dat hij niet klopte. Ze kregen een briefje met een getal daarop. Het bedrag kwam echter niet overeen met de prijzen op de menukaart. Toen we daar iets van zeiden, kregen we ineens een bonnetje waar wel de prijzen vd menkaart op vermeld stonden. Die gozer probeerde ons letterlijk op te lichten. Daarnaast had 1 van ons aan het begin een biertje van het huis gekregen. (heeft wel op 4 verschillende manieren gevraagd of het zo was) Maar hij stond natuurlijk wel gewoon op de rekening, dus na een protest van 15 min, had ie t eindelijk voor elkaar dat die van de rekening ging. Echt superslecht einde van het etentje..

We gingen terug naar het hotel voor een borrel op het dakterras. Dit werd ook een teleurstelling aangezien die kennelijk al vanaf 18 uur gesloten was. Bovendien was alles al hermetisch afgesloten en liepen er diverse bewakers rond, we voelden ons daardoor erg onveilig. Had niet echt begrepen dat Antigua zo gevaarlijk kon zijn. We hebben daarom maar op 1 vd kamers een drankje genuttigd en zijn op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag konden we optioneel een vulkaan beklimmen, maar dit heb ik niet gedaan. Samen met Sharon, Marly en Joke zijn we lekker ergens gaan ontbijten. We vonden een mooi plekje in de tuin van een hostel, met een hele lieve ober. Het was heerlijk! Hierna liepen we terug naar het hotel. Reden: Marly had de was gedaan, maar had eigenlijk zelf ook al in de gaten dat het in de kamer never nooit ging drogen. Dus hebben we met zn 4en haar was staan ophangen op het dakterras. Hilarisch!

Volgende stop was een goed koffietentje, waar we ook rob op sleeptouw hebben genomen. Verder hebben we een rondje gemaakt langs wat highlights, vonden we een superleuke souvenirshop, waar we niet hoefden af te dingen en streken we neer in een geweldig leuk restaurant voor de lunch. Ook hier weer volop genoten! Na een boodschappenrun zijn we met een drankje op het dakterras van het hotel neergeploft voor de zonsondergang. Hoewel die niet de meest mooie ooit was, maakte een spelletje 30 seconds het helemaal af. Inmiddels waren ook de vulkaanbeklimmers terug.

Na een opfrisbeurt was het tijd voor avondeten en hoewel het restaurant wat we uit hadden gezocht vol zat, vonden we 100 meter verder nog een pareltje. Ik val in herhaling, maar ook hier weer heerlijk gegeten! Na t eten hebben we ons bij de rest vd groep gevoegd voor een stapavondje in een sportbar. Het eindigde in Karaoke met spicegirls, backstreetboys en guns n roses.

1. Dirk Hoefman:
    9 november 2019
    afzetters in de horeca. Komt overal voor.
    Goed, het wordt weer tijd voor wat cultuur. Tempeltje of kerkje......
    Kom maar op hoor.
  2. Mam:
    10 november 2019
    nou Dirk,je hebt gelijk daar krijgen wij dit keer maar heeeeeeel weinig van mee.
    Je volgt de MAYAroute : hoe dan ?????

gr. pap, mam en Roos
  3. Dirk Hoefman:
    11 november 2019
    wat zou je zeggen van kroeg naar bar en weer terug. Heeft ook wel iets van cultuur!!