camper:Hawks nest, port maquirie & coff's bay

10 januari 2015 - City of Coffs Harbour, Australië

Na de heerlijke tonijnspaghetti, zijn we richting stocktom gereden. Vanaf hier kon je de haven en Newcastle mooi aan het water zien liggen. We waren alleen vrij laat omdat het koken nogal lang duurde vanwege ons fantastische kookstelletje.
Gelukkig was het in het donker ook prachtig.
We zijn lekker vroeg naar bed gegaan, want we wilden weer vroeg weg de volgende dag.
Bij het ontbijt liet ons kookstelletje ons weer een beetje in de steek.. maar uiteindelijk hebben we het kunnen fixen. Op naar Tea gardens. Vanaf hier gaat een ferry naar Nelson bay, van waaraf je dolfijnen kan spotten. Op de heenweg hebben we een heleboel pelikanen gezien.. maar dolfijnen ho maar. En dat terwijl je 95% kans hebt dat je ze ziet.. nou ja.. wij hadden weer pech natuurlijk. Eenmaal in Nelson Bay, hebben we lekker geluncht, gerelaxed en een ijsje genomen. Daarna de ferry weer terug genomen, weer geen dolfijn te bekennen. Totdat... we 2 minuten van het eindpunt af waren. Ik zag ineens een vin boven het water uitkomen!
Priy geloofde me natuurlijk niet.. dus ik was erg blij dat ie zich vervolgens nog een keer liet zien! Gelukkig was het boottripje niet voor nix!
Om half 4 waren we weer terug in Tea gardens.. op zoek naar een camping dus.. en natuurlijk zaten die allemaal vol. Behalve een bush/river park. Maar hier waren slechts dixies als voorziening en kostte toch 30 dollar.
Uiteindelijk zijn we toch maar op dit park gaan staan, bij gebrek aan beter..

Maar zoals dat zo vaak gaat als het even niet mee zit, kan het tij snel keren. We hadden werkelijk een geweldige plek! Direct aan de rivier en met ontzettend leuke buren! Een australisch stel met hun 6jarige zoontje.
Ze nodigden ons gelijk uit aan het kampvuur! Erg leuk! Ook fijn.. we zeiden dat we op zoek waren naar een camping met douche.. toen zei Kim: je mag hier wel!

Ze maakten water warm naast t vuur en vervolgens wordt dat door een systeem door een douchekop gepompt. Die hangt in een hokje van tentzeil.. erg grappig.. hadden we allebei nog nooit gezien!
Verder hebben we lekker met ze gekletst en genoten van het vuur en de prachtige sterrenhemel! Het ultieme kampeergevoel!

De volgende dag werden we om half 8 door de zon uit onze camper gestuurd. Dat kwam mooi uit want we wilden de toeristische route naar Port Maquirie rijden en daar op tijd aankomen. 3 uur later waren we bij de camping waar we wilden staan en hoera! Ze hadden nog plek ook! Toen nog ff hippie campers bellen.. want ookal laadde de accu tijdens het rijden en aan de stroom op.. daarna deed ie vrij weinig meer...
Eindelijk kregen we echte hulp en een adres van Rodgers marine contracters. Newportbeach moest het zijn. Nu stond dit niet op de kaart.. maar wel een newport island. Dus dat moest vast in de buurt zijn..
Verkeerd gedacht.. toen we bij een garage vroegen waar het was zei de vriendelijke receptioniste: in sydney. Pff.. om moe van te worden. Gelukkig heeft ze het bedrijf gebeld en bleek alleen het adres niet te kloppen. Hij was wel in Port Maquirie! Dus zijn we op aanwijzingen van de vrouw bij Pat(de monteur) terecht gekomen. Hij moest vervolgens onder ons bed zijn (lees: allr spulle moesten opzij!) En testte de accu.. conclusie: stuk. Dankzij de geweldige service van Pat, reden we een half uur later weg met een nieuwe en zelfs betere accu.
Volgende stop was het Koala hospital. Hier vangen ze koala's op die gewond, ziek of wees zijn. Eerst zijn we zelf langs de verblijven gelopen en om 3 uur sloten we aan voor de walk and talk tour met een van de gidsen. Ze werden op dit tijdstip ook bijgevoerd met een soort papje, dat was wel leuk om te zien. Ook was het praatje best interessant.. het duurde alleen wat te lang aangezien we zelf het rondje al hadden gemaakt. Leuk detail was wel dat de twee weesjes en tevens jongste koala's die ze hadden op dit moment klaar worden gemaakt om weer vrijgelaten te worden.

Nadat we weer wat boodschappen hadden ingeslagen (we konden ze nu immers weer koud houden) gingen we eindelijk onze kampeerplek bekijken. Deze was zeer praktisch naast het toiletgebouw, zwembad en de campkitchen. De camping zelf was weinig aan en ook het internet deed het niet.. maar goed we konden wel voor het eerst barbecuen! Dus hebben we lekkere worstjes en kipspies gegeten met eigengemaakte koolsalade en gebakken aardappelen. Heerlijk!
Daarna nog een biertje genomen en de route maar eens goed doorgenomen. We willen natuurlijk wel op tijd in Cairns zijn.

De volgende dag zijn we op weg gegaan maar Coffs Harbour. De eerste nacht sliepen we op een camping aan het strand en dus zijn we heerlijk een middagje gaan relaxen. Toen nog ff een klein boodschapje
Gedaan en weer lekker gekookt. Vanwege de wind hadden we de tafel met gasstelletje en drinken achter ons busje gezet.. maar hij stond een beetje ongelijk. Dus de bus moest iets naar voren. Priy zei kom dan duwen we wel even.. en ik vond dat onzin en zei ach joh ik rij hem wel even naar voren.. priy: ok, maar pas wel op dat je m niet naar achteren laat rollen. Ik: ja maar dat gaat niet gebeuren!
Jullie raden het waarschijnlijk al.. ik geef even goed gas en rijd vervolgens naar achter.. even vergeten te kijken in welke versnelling ie stond.. pff. T eten overleefde het maar net en priy ook. Ik balen natuurlijk want hoe dom kan je zijn! Maar goed.. weer heerlijk gegeten en op naar een douche..
Ben ik klaar.. kom ik tot de conclusie dat ik n handdoek ben vergeten.. pff wat een dag! Heb me maar ff snel afgedroogd met mn jurkje.
Daarna gingen we naar Hoey, een door de jongen van de supermarkt aangeraden kroeg.. staan we voor de deur (20 min lopen verder..) zegt priy: shit ik ben mn idkaart vergeten!
Nu is dat hier dus heel erg, want ze controleren iedereen.. dus moesten we weer terug. Ik was allang blij dat zij ook een domme actie had!
Hoey was best gezellig! Eindelijk een kroeg
Waar het een beetje druk was!
Morgen gaan we weer verderop.. dit keer naar een surfdorpje: Spot X.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janneke Bakkenes:
    10 januari 2015
    Jullie maken wat mee zeg.
    Vergis ik me of......is dit wel heeel anders dan je gewend was tot nu toe Elly?
    Pas een beetje op elkaar en veel plezier!
  2. Priyanka:
    11 januari 2015
    Echt levensgevaarlijk die Elly af en toe maar als ik er aan denk lig ik nog steeds dubbel van het lachen .... Elly: ik rij hem wel effe naar voren en nee Priy hij gaat echt niet naar achteren..... Hahahaha niet te geloven... Haha... staat hij gewoon in z'n achteruit versnelling en ze geeft me toch een stoot gas.. Niet te filmen gewoon, de buren zullen wel gedacht hebben wat zijn zij nou weer aan het doen hahaha
  3. Mam:
    11 januari 2015
    ja Elly je "was een beetje dom". maar ja waar gehakt wordt vallen spaanders, gelukkig liep alles met een sisser af en kunnen jullie erom lachen. Groetjes Lies.
  4. Mam:
    11 januari 2015
    kogr. Liesala's, leguanen maar waar zijn de skippy's ?