Copan (Hondouras)

12 november 2019 - Copán, Honduras

Bright en early verlieten we Antigua, reden hiervoor was de spits in guatamala city vermijden. We hebben wel een tijdje file gereden, maar waren er alsnog aardig snel doorheen. Ook hebben we een glimp opgevangen van de favela's van de hoofstad.

Rond 13 uur bereikten we de grens met Hondouras. Hier moesten we langs de migratie van Guatamala  en de migratie en douane van Hondouras. Weer 2 stempels rijker. Althans voor mij, de meeste groepsgenoten besloten nl het papiertje voor de douane buiten in te vullen ipv in de rij. Gevolg; Er kwam nog een groep mensen binnen, die dus eerst in de rij gingen staan. Hebbren dus best lang moeten wachten voordat iedereen erdoor was. Eenmaal zover hoefden we gelukkig nog maar een half uurtje.

Het hotel was simpel, maar wel prima qua ligging. De grote bus kon er helaas niet komen, daarom werd er een busje geregeld voor onze spullen en liepen we zelf. Na het wegbrengen vd was en even een relax uurtje  zijn we door donkere straten naar een restaurant toegelopen dat goed stond aangeschreven. Eten was heerlijk, duurde alleen uren en dagen! Savonds nog een drankje gedaan op n dakterras en vervolgens nog 1 bij het hotel.

De volgende ochtend ontbeten we met de hele groep bij 'viavia' van een belgische eigenaar. was een goede bodem! Daarna wandelden we naar de entree van mayasite Copan. In dit park zaten veel macaw's (die mooie papegaaien) en dat maakte het samen met een stuk onaangeraakte tempel wel de moeite waard. We hadden hier alleen geen gids (ook niet gerardo, want dat mocht niet). Op eigen gelegenheid konden we dan ook weer terug naar het dorp. Hier dronken we ergens koffie en gingen op shoptocht.

Om 14:00 werden we vervolgens met zn 9en opgehaald voor de tour naar de Hotsprings. De rest vd groep ging tokkelen. We reden ruim een uur over zandpaden en door de bergen. Ik vond het qua natuur echt supermooi en ook leuk om door die kleine dorpjes te rijden.

Uiteindelijk kwamen we aan bij het soort van natuurlijke kuuroord. Diverse heet, warm en koudwaterbaden (verwarmt door vulkaan). En zelfs sauna. Hier hebben we heerlijk genoten van welverdiende ontspanning in de prachtige jungle.

s avonds hadden we gereserveerd bij n reataurantje dat Gerardo aan had geraden. Hoewel niet fantastisch, was t prima te doen. Helemal toen ik de rekening kreeg en mn eten er niet op stond omdat ik "de tourguide" was die had gereserveerd. Erg grappig!

1. Mam:
    12 november 2019