Ho chi minh

21 december 2018 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Na aankomst in het hostel, heb ik me opgefrist en ben toen de Nederlandse jongens die ik de vorige dag op de boot had ontmoet op gaan zoeken. Die hadden contact gelegd met een Slowaaks meisje en met z'n vieren zijn we gaan stappen. Ook Ho Chi Minh heeft een "koh san road" genaamd Bui vien. Jonge jonge wat een herrie. Tis een wonder dat ik m'n stem niet kwijt ben van al het geschreeuw om boven de muziek uit te komen. Het werd een gezellige avond en erg laat.. De volgende dag werd ik om 13 uur! wakker, iets met te weinig slaap gehad ofzo..

Ik ben de straat op gegaan om te ontbijten en vervolgens op zoek gegaan naar Tadashi tattoo. Ja pap en mam, shocking! Ik wil namelijk al best lang een kleine tattoo en kwam er op internet eentje tegen. Vervolgens uitgezocht welke zaak betrouwbaar was en dat bleek oa deze. Scoorde de hoogste beoordelingen. Waar je in Nederland een smak geld kwijt zou zijn. Heeft me 20 euro gekost en ben erg blij met het resultaat.

Ik had echt helse pijn verwacht, maar dat viel gelukkig mee en het duurde ook maar een kwartiertje. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Daarna maar eens even lekker gaan relaxen bij het hostel. 's Avonds nog even naar de Ben Thanh streetfood market geweest. Was ook wel leuk, stuk of 20 keukentjes in een soort van loods en allemaal banken aan de voor en achterkant waar je gezamenlijk plaatsneemt om je bestelde eten te nuttigen. Het was er echt ontzettend druk!

De volgende dag redelijk vroeg op pad gegaan. Eerst een grab besteld naar het war remenants museum. Een avontuur op zich, achter op een scooter in de Ho Chi Minh spits, maar ben er weer heelhuids aangekomen 😉

Helaas was bij dit museum geen audiotour, dus hoewel indrukwekkend, was het niet helemaal wat ik van verwacht had. Ik had een heel plan in gedachten om via wat andere gebouwen terug te lopen naar de Ben Thanh markt, maar het was weer zo benauwd.. Heb dus maar de kortste weg genomen. Daar nog even de laatste souvenirs geshopt en lekker geluncht.

De laatste paar uur heb ik relaxed bij het hostel doorgebracht onder t genot van een paar afleveringen van de slimste mens😁

Vervolgens een grab taxi geboekt en naar t vliegveld gegaan. Net ingecheckt en vlieg om 20:15 naar Hanoi. Daar heb ik n airport hotel geboekt aangezien ik morgenvroeg naar huis vlieg..  het avontuur is alweer voorbij😥 Jammer!

1. Joke Threels:
    21 december 2018
    Goede vlucht of je bent alweer thuis. Erg leuk hoor jouw verhalen. Ja, grappig, dan haalt het bij ons de krant, als treinen te laat zijn. Je leert wel relativeren. Maar ik vond jouw verhalen heel mooi, fijne feestdagen 😘 Joke
  2. Janneke Bakkenes:
    21 december 2018
    Beter vertrekken met het gevoel van jammer, dan heimwee hebben toch?
    Dappere Elly, fijn dat je genoten hebt!
  3. Carl en Coby:
    23 december 2018
    Erg leuke verhalen en belevenissen allemaal. Heb er van genoten. Fijne feestdagen en een goed 2019. Groetjes Coby en Carl