van Koh Rong terug naar Phnom Phen

16 december 2018 - Ou Bak Roteh, Cambodja

Ik wilde deze dag eigenlijk buiten beschouwing laten aangezien het wederom een reisdag was, maar ook op een reisdag kan veel gebeuren...

De ferry was redelijk aan de late kant en na vertrek begreep ik meteen waarom.
Had ik al gezegd dat de wind zo opstak elke keer? en herrinneren jullie nog mijn verhaal van die Thaise ferry 4 jaar geleden. Nou het was nog net niet zo erg als toen.. maar t ging flink te keer.. en aan gezien deze ferry wat kleiner is, was ie best gevoelig voor die golfjes..
ik denk dat iedereen na 1.5 uur blij was dat ze weer land onder hun voeten hadden. met of zonder maaginhoud.

we kwamen rond 14:15 en ik zou ergens tussen half 3 en half 4 opgehaald worden daar. Half 4 vertrok de bus weer naar Phnom Phen.
Toen ze er om 15:20 nog niet waren ben ik maar gaan lopen.. was nl redelijk dochtbij en ik wilde de laatste bus vd dag niet missen.
uiteindelijk vertrek natuurlijk pas om 16 uur.. maar goed, liever op zeker.
met de bus kwamen we natuurlijk in de file terecht.. het zal ook eens niet. Vervolgens gaat t echt tergend langzaam.. al die vrachtwagens. Dan horen we ineens een harde knal, de chauffeur stopt meteen.. ze kijken even om de bus en eronder en dan moeten we weer de bus in. We rijden verder met alarmlichten en max 50km/h. Ala ik vraag wat er was krijg ik: it's ok"
Een half uur later stoppen we weer en laten ze de geklapte band (binnenkant band) zo bleek later, maken. Dan gaan we echt weer verder. Op normale snelheid... om 10 min later terecht te komen in een fikse onweersbui. Hier rijden we nog ongeveer een uur in door. Om 22:15 komen we dan eindelijk aan in phnom phen..