van Koh Rong terug naar Phnom Phen

16 december 2018 - Ou Bak Roteh, Cambodja

Ik wilde deze dag eigenlijk buiten beschouwing laten aangezien het wederom een reisdag was, maar ook op een reisdag kan veel gebeuren...

De ferry was redelijk aan de late kant en na vertrek begreep ik meteen waarom.
Had ik al gezegd dat de wind zo opstak elke keer? en herrinneren jullie nog mijn verhaal van die Thaise ferry 4 jaar geleden. Nou het was nog net niet zo erg als toen.. maar t ging flink te keer.. en aan gezien deze ferry wat kleiner is, was ie best gevoelig voor die golfjes..
ik denk dat iedereen na 1.5 uur blij was dat ze weer land onder hun voeten hadden. met of zonder maaginhoud.

we kwamen rond 14:15 en ik zou ergens tussen half 3 en half 4 opgehaald worden daar. Half 4 vertrok de bus weer naar Phnom Phen.
Toen ze er om 15:20 nog niet waren ben ik maar gaan lopen.. was nl redelijk dochtbij en ik wilde de laatste bus vd dag niet missen.
uiteindelijk vertrek natuurlijk pas om 16 uur.. maar goed, liever op zeker.
met de bus kwamen we natuurlijk in de file terecht.. het zal ook eens niet. Vervolgens gaat t echt tergend langzaam.. al die vrachtwagens. Dan horen we ineens een harde knal, de chauffeur stopt meteen.. ze kijken even om de bus en eronder en dan moeten we weer de bus in. We rijden verder met alarmlichten en max 50km/h. Ala ik vraag wat er was krijg ik: it's ok"
Een half uur later stoppen we weer en laten ze de geklapte band (binnenkant band) zo bleek later, maken. Dan gaan we echt weer verder. Op normale snelheid... om 10 min later terecht te komen in een fikse onweersbui. Hier rijden we nog ongeveer een uur in door. Om 22:15 komen we dan eindelijk aan in phnom phen..

1. Dirk Hoefman:
    15 december 2018
    He, he. Het begint een beetje te lijken op wat ik me altijd voorstel van die landen. Vertragingen, volle wegen, lekke band, stormpje, niets aan de hand!
    Nu maar hopen dat het in Phen weer allemaal goed geregeld is.
  2. Mam:
    16 december 2018
    Shot happens ! Wij worden wakker in een witte wereld.
  3. Mam:
    16 december 2018
    Shit bedoel ik natuurlijk.
  4. Dirk Hoefman:
    17 december 2018
    Als je daar toch weer bent, even naar de haven toe.
    Er is 3200kg aan illegaal ivoor in beslag genomen.
    Misschien kun je stiekem een klein tandje voor je vader meenemen. Als souvenir, zeg maar.
    Dan beter maar kopen. Als het anders fout gaat, zit je er over 10 jaar nog.
    Is het ook niet!
  5. Janneke Bakkenes:
    17 december 2018
    Tjonge Elly, geen leuke reis brr.