Playa del Carmen, Mexico

17 november 2019 - Playa del Carmen, Mexico

Het zou 1 van de langste reisdagen worden om naar Playa del Carmen te komen. Om 6:30 vertrok de boot alweer naar Belize City, vanaf daar hadden we een grote bus om de grens met mexico over te gaan. Die rit zou 2 tot 3 uur duren. Het werd gelukkig 2 uur. Ook alle grensformaliteiten in Belize gingen lekker vlot. In Mexico ging het wat trager, aangezien we langs 3 verschillende posten moesten, maar desalniettemin was Gerardo blij verrast over hoe snel het ging. Wij ook. Geen drugshonden, niemand die zn koffer hoefde open te maken en we waren nagenoeg de enigen, dus korte rijen. De bus bracht ons vervolgens naar het busstation waar we na 1.5 de bus naar Playa del Carmen konden nemen. Rond half 8 in de avond kwamen we in Playa aan. Het hotel was zeer netjes, kamers mooi, maar niet echt gezellig ofzo.

We zijn er maar gelijk op uit gegaan om te eten. Wederom heerlijk, maar weer gezeur met afrekenen door de ober. Na t eten zijn we in 1 of andere technoclub beland waar wij dames het eerste drankje van het huis kregen. Vond er alleen niet veel aan en dus ben ik op tijd naar t hotel gegaan.

De volgende dag zou het niet heel mooi weer worden, dus besloten Sharon en ik er een shopdagje van te maken. Playa is enorm toeristisch dus we hebben ons wel vermaakt op de 1.5 km lang 5th avenue. Af en toe een hapje en drankje. Prima! Savonds hebben we bij een thais restaurant gegeten die we getipt kregen door joke en bauke. ze hadden niet gelogen! het was heeerlijk!  En we hadden er een keer een vrouwentafel van gemaakt, helemaal top! Later nog wat drankjes gedaan op de strip en een afsluitend drankje met de beentjes in het water van het zwembad op ons dakterras.

De laatste dag alweer... strand! Heerlijk de hele dag beetje zwemmen, zonnen, eten en drinken. Gewoon genieten! S avonds zijn we met de hele groep uit eten geweest als afscheid. Was wel gezellig, maar eten hadden we liever zelf opgezocht. Was niet bijzonder. Hierna nog met ons cluppie wat cocktails gedronken en er toen ingedoken. Half 7 ging de wekker weer..Tijd om te gaan! Bedankt Mexico, Gautamala, Hondouras en Belize. Het was weer een geweldige reis. (mede mogelijk gemaakt door de Freakshow😉)

1. Mam:
    17 november 2019
    voor morgen, welkom terug in ons kouwe kikkerlandje. mam
  2. Dirk Hoefman:
    19 november 2019
    Zo, zit 't er al weer op?
    De tijd vliegt hoor.
    Als je dit leest, ben je denkelijk al weer thuis.
    Welcome home
  3. Janneke Bakkenes:
    20 november 2019
    Ach Elly
    vanmiddag pas de mail geopend en ik zag nu pas jouw reisverhalen.
    Ik heb ze in 1 ruk uitgelezen, prachtig!
    Jammer dat ik het niet wist want dan had ik zeker eerder gereageerd.
    Toch mooi. We krijgen net visite
    We horen gauw Gr Janneke