De heenreis & Canggu

30 november 2022 - Canggu, Indonesië

Het kan weer! Na corona-pandemie en wat korte (georganiseerde) trips, kan ik eindelijk weer een backpack reis maken. Dit keer naar Indonesië!

Op 28 november brengt Priy me, aangezien het verkeer vast staat, naar station Amersfoort. Daar pak ik de trein naar Schiphol. Ik vlieg met Qatar Airways en ben bang dat ik op vlucht 1 zit opgescheept met een vliegtuig vol oranje fans (wk voetbal). Dit valt reuze mee. De eerste vlucht gaat redelijk snel en voor ik het weet loop ik op het vliegveld van Doha. Ik heb een tussenstop van ongeveer 3 uur. Ik besluit wat rond te lopen en een biertje te pakken. Die kost me 17 dollar, bizar! Al snel moet ik weer boarden voor vlucht 2, deze vlucht duurt 9:25 uur en ik ben het eigenlijk na een half uur al zat. Ik weet niet waarom, maar kan me zit niet vinden, slapen lukt weer niet en als ik een film aanzet vallen mijn ogen wel dicht, maar ook na 5 minuten weer open. Ik ben dus blij als we eindelijk landen op Bali.

Gelukkig komt mijn bagage gewoon aan en kan ik op zoek naar het mannetje met mijn naambordje. Het is een praatgrage chauffeur, die me al van alles verteld. Na ongeveer een uurtje komen we aan bij mijn hostel in Canggu. Mijn kamer ligt iets verder dan het hostel en is dikke prima, het lawaai van het tussenliggende hostel is echter wat minder. Ik besluit om nog even een wandeling te maken naar het strand om alvast de buurt wat te verkennen.

Bij het strand zitten 2 Indonesiërs en een Canadees wat te drinken en ze nodigen me uit om erbij te komen. We hebben een erg leuk gesprek en als ik laat vallen dat ik eigenlijk de voetbal wel wil zien, brengt de Indonesiër me op zijn scooter naar een cafe. Dit zit echt bomvol (Nederlanders).  Ik neem een biertje, kijk de wedstrijd en ben dan wel echt klaar om naar bed te gaan. Gelukkig is het stil als ik bij de kamer aankom. Helaas slaap ik ondanks de vermoeidheid slecht.

De volgende ochtend ga ik ontbijten bij monsieur spoon en maak ik een wandeling naar het strand via de "winkelstraat". Het verkeer is echt belachelijk druk, dus oversteken valt niet mee. Ik neem een lekkere smoothie bij een strandtent en loop dan via het strand terug naar het hostel. Even relaxen en zwemmen om af te koelen, want het is bloedheet. Aan het eind van de middag ga ik terug naar de strandtent om wat te eten en de zonsondergang te kijken. Die is echt fantastisch! Hierna besluit ik nog niet even een drankje te doen bij Old man's, maar het is daar zo druk en harde muziek dat ik besluit te gaan. Onderweg kom ik echter een leuk en relaxed tentje tegen met een gitarist en zanger, waar ze ook nog 2 for 1 cocktails hebben.

De volgende ochtend wil ik graag ontbijten bij Crate. (Kwam dit bijna overal tegen als fantastisch) Het is alleen wel weer even 15 min lopen door het drukke verkeer. Als ik aan de balie mijn bestelling doorgeef en wil afrekenen, kom ik tot de conclusie dat ik te weinig geld bij me heb.. zo stom! Dan maar alleen de koffie.. helaas had ik ook geen tijd meer om geld te halen. Dan maar ontbijten dichtbij het hostel. En wat blijkt, ze hebben ook gewoon wat ik bij Crate wilde bestellen en het is echt heeeerlijk. Toch nog een mazzeltje. Op naar het vliegveld voor de vlucht naar Yogyakarta!