Camper: Blue mountains

7 januari 2015 - Hexham, Australië

Ons goede voornemen om om 10 uur de bus te pakken richting de camper pickup, ging weer niet door... we hebben echt ons best gedaan, maar ik wilde nog even een offline kaart downloaden en dat duurde uren en dagen. Om kwart over 11 zaten we dan eindelijk in de bus.. vervolgens moesten we overstappen op de trein en daarna nog een bus (dit werden er 2). Dit zorgde ervoor dat we pas om 2 uur bij hippie campers waren... en het was druk.. heel druk! We hebben wel verscheidene mensen ontmoet die of ook nog gingen of die net terug kwamen. Uiteindelijk kregen we rond kwart over 5 dan eindelijk de camper mee. Moesten dus echt ontzettend lang wachten.. want het systeem lag plat, was druk blablabla.. toen bleek ook onze camper kapot te zijn dus moest ze een andere regelen.. nou ja .. kom maar op met de uitleg
We hadden het gevoel dat ze het een beetje afraffelde (de uitleg).. omdat ze al klaar had moeten zijn. Maar goed we gingen op weg. Ik reed, want priy vond het nog een beetje eng. (Ik uiteraard ook.. maar goed gewoon doen) na wat gevloek op de versnellingspook, ging het eigenlijk best aardig. Tot zover nog geen problemen met het links rijden.

We zijn echter wel aan het dwalen geweest om de goede weg naar de snelweg te vinden.. we wilden namelijk eerst even wat eten en drinken inslaan en dan de highway pakken.
Uiteindelijk hebben we het gevonden en reden we richting Katoomba. Dit viel nog niet mee aangezien het inmiddels donker was geworden. Bij de camping aangekomen was deze dicht.. dus konden we op zoek naar wat anders. Dat werd Blackheath. Ook deze camping was dicht, maar op de parkeerplaats ervoor stonden al een aantal campers. Dus wij dachten we planten hem ernaast.. weer mis. Politie zou er aankomen, dus moesten we weg. Gelukkig konden we achter de andere campers aan, die wisten wel een plek. Middenin de bush bush hebben we vervolgens onze eerste nacht doorgebracht. Gelukkig in het gezelschap van 6 fransen. We kregen alleen ons bed niet goed in elkaar, maar hebben ondanks dat heerlijk geslapen!

De volgende ochtend besloten we er vroeg uit te gaan en eerst maar eens evan's lookout te bewonderen.. (dit was waar we geslapen hadden) vervolgens terug naar Katoomba om te kijken of er nu wel plek was.. weer niet! Toch even naar echo's point gegaan om de three sisters (een aboriginal erfgoed) te bekijken en hier bij het infocentrum te vragen of zij nog wat wisten. Die wezen ons weer naar Blackheath en hier hadden ze inderdaad nog plek, weliswaar zonder stroom, maar met douches!
Ondertussen was ik erachter gekomen dat er 700 euro van mn rekening was verdwenen.. dus maar ff wifi gekocht (wat mis ik de gratis wifi van thailand toch!) Om het een en ander uit te zoeken. Ook was daar Coverts leap, een mooi uitkijkpunt over de blue mountains met waterval. Je kon over de weg of door de bush. Uitwraard zijn we op de heenweg door de bush gegaan! Super was dat! (Al was priy het niet altijd met me eens vanwege de smalle weggetjes met spinnengevaar) maar de uitzichten waren echt fenomenaal! Na een lekkere eerste zelf gekookte maaltijd en een bijna nog lekkerdere douche, zijn we nog even een biertje gaan drinken bij gardners inn, de pub van Blackheath. Was wel even gezellig.

We hadden echter wel een probleempje met de camper.. de koelkast deed het niet meer.. en dat kwam omdat we geen stroom genoeg hadden.. heel vreemd want we moesten hem maar 1 x per 48 uur aan de stroom leggen.. en hadde gewoon de kans nog niet gehad.. maar goed volgens de hulplijn kwam het wel goed als we hem aan de stroom legden.(dit bleek later te kloppen, al tijdens het rijden begon ie weer te koelen)

Vandaag zijn we er voor de verandering wel een keer vroeg uitgegaan. Ik moest de bank bellen en mailen en we wilden vroeg gaan rijden aangezien we echt stroom nodig hadden. We hebben ons wel een beetje verkeken op het aantal kilometers, maar we hebbsn echt een prachtige route door de blue mountains gereden, dus dat was het allemaal waard. Uiteindelijk zijn we in hexham beland op een caravanpark voor voornamelijk oudere mensen.. maar wie kwamen we daar ineens tegen. De twee meiden uit amsterdam die we bij hippie campers hadden ontmoet! We gaan vanavond even naar Newcastle en zien ze of daar of hier op het park weer. Nu eerst lekker koken. Menu van vandaag: spagetti met tonijn, groente en witte saus.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    7 januari 2015
    Nou, nou, nou, het was me het weekje wel weer. 'K heb er vertrouwen in dat het met dat geld wel weer goed komt.
    Elly 'k vind je weer super stoer en vertrouw erop dat je niet te overmoedig wordt. Priy wil straks ook wel weer heelhuids op Nederland aan. Priy houdt Elly af en toe maar in toom.
    hartelijke groeten Lies
  2. Jan en jannie:
    8 januari 2015
    Lief Campertje.
    Doe voorzichtig. Pas goed op.

Groetjes.
    jan en jannie
  3. Petra:
    9 januari 2015
    gezellig hoor met het campertje, en wat is dat heerlijk al die tijd al in topjes, jurkjes en korte broeken.
    gezellige reis samen.

groetjes Petra