Halong bay & Cat ba island

28 november 2018 - Hoàn Kiếm, Vietnam

Zondagochtend half 9 werd ik opgehaald door Tony voor de Halongbay tour. Na een gekriskras door het oude gedeelte van Hanoi zat de bus zo goed als vol. Na het welkomstwoordje van Tony, bleek al snel dat we aan hem een goede zouden hebben, wat een grappig mannetje! Eenmaal aangekomen in de haven werd de groep van de bus in 2en gesplitst en was duidelijk met wie we de komende dagen op pad zouden gaan. Het was een leuk gemixte groep van diverse nationaliteiten in de leeftijd van 23 tot 35 jaar. Top dus!

"OK EVELYBODY GET ON THE BOAT AND PUT ON LIFEJACKET!" Aldus Tony! We werden vervolgens op de cruiseboot afgezet en kregen een welkomstdrankje tijdens een voorstelrondje. (stel uit engeland, canadees meisje, jongen uit engeland,2 jongens en n meisje uit duitsland, 3 ned jongens, een chileen, nog een engelse jongen en een moeder met dochter uit taiwan)

Daarna checkte we in in onze hutten, deze waren mooier dan verwacht! Hadden zelfs een warme douche! Al snel hadden we ons op het sundeck geïnstalleerd en genoten we van een biertje en de prachtige omgeving. We kregen een heerlijke lunch en niet lang daarna kwamen we aan bij de "Surprise cave" een prachtige grottenstelsel wat helaas verpest werd door de enorme hoeveelheid andere toeristen.

Later die middag gingen we voor anker op een mooie stille plek. Hier gingen we kajakken en we ontdekten een eiland/grot met een verlaten podium, waarop een eenzame hond woonde... Terug op de boot kregen we eerst een korte les hoe je verse Vietnamese loempia's maakt en aansluitend werd het diner opgediend. ´s avonds speelden we met (bijna) de hele groep het kaartspelletje asshole.

De volgende dag begonnen we met een stevig ontbijt en voeren vervolgens naar Titop mountain. Hier klommen we omhoog om te genieten van een prachtig uitzicht over Halong bay. Daarna zette de boot koers naar Cat ba. We stapten van de boot in de bus en bezochten het national parc. Ook hier weer een flinke klim naar de top van het eiland door de jungle.. pfff erg zwaar en de temperatuur hielp ook niet echt mee, maar we hebben t weer gered en ook dit uitzicht was top!

Eenmaal aangekomen bij het hotel, checkten we snel in. Wat een prachtige kamer! snel even opfrissen en de lunch stond alweer voor ons klaar.. weer een overvloed..

´s Middags stond er nog een grot op t programma, maar na Tony uitgehoord te hebben, besloten diversen van de groep om dit voorbij te laten gaan en Cat ba te gaan verkennen.
Dus heb lekker koffie en bier gedronken en daarna een welverdiende douche genomen. Rond half 5 heb ik samen met de Chileense jongen een scooter gehuurd om naar het Cannon fort te rijden (kon niet nog een berg op "klimmen"). Hier vind je nog kanonnen en tunnels uit de oorlog, maar het is vooral 1 van de beste plekken in Vietnam om de zonsondergang te kijken. Het was in 1 woord geweldig!

Hierna besloten we aan de waterkant van Cat ba stad een biertje te doen. Oasis was een leuk tentje (met kussens in de stoelen!!) en bleek ook nog eens erg goedkoop! nog geen 0.5 euro voor een biertje. Hier vervolgens een super leuke (voor sommigen van ons laatste) avond gehad met de groep! Wat hebben we gelachen!

De volgende dag ging slechts de helft vd groep nog mee (anderen hadden weer net wat anders geboekt) en die dag begon vroeg. uitchecken om 06:45😅.
We werden naar (een andere) boot gebracht met nieuwe mensen en vertrokken richting dark en night cave door Lan ha bay (wat rustigere baai dan Halong bay). Hier gingen we wederom kajakken, maar dan door de grot. Supermooi! 's Middags bezochten we nog monkey-island , maar dit was meer oppassen dan genieten.. scary monkeys!
Terug in Cat ba werden we opgehaald door de bus om weer terug te gaan naar Hanoi.

Rond 8 uur kwam ik weer bij Snowy aan en na een snelle douche ben ik nog wat gaan eten met het Engelse stel en de Chileen. Ons laatste avondmaal vond plaats in een Vegan restaurant (aangezien het Engelse stel veganistisch is) In t kader van je moet alles in je leven geprobeerd hebben.. het was heerlijk hoor, maar helaas probeerde de eigenaar me te "bekeren" nadat ie opving dat t mijn eerste keer was.. haha.
Hierna nog een drankje gedaan en vervolgens m'n bed ingedoken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    28 november 2018
    Allemachtig wat prachtig
  2. Janneke Bakkenes:
    28 november 2018
    Geweldig, je hebt al meer gedaan dan anderen in een hele vacantie!