de reis naar hanoi

24 november 2018 - Hoàn Kiếm, Vietnam

22 November 2018, ik word vroeg in de ochtend op station Putten gedropt door mam, om vervolgens per trein naar Schiphol te gaan, denkend dat ik de procedure van beveiliging en douane nu wel onder de knie had.
Niets bleek minder waar.. ik keurig mijn vloeistoffen en elektronica uit mijn tas gehaald.. nee nu moest het er weer in blijven zitten.. pff zo vermoeiend. man van de douane moest ineens weten wat mijn eindbestemming was, wat ik daar ging doen en of ik alleen reis.  Wat kan hem dat nou schelen, ik ga het land uit hoor..?

Afijn, al snel in Moskou om over te stappen.. wat een pokke eind lopen naar de andere gate, maar goed dat ik genoeg tijd had. Hier nog even kennisgemaakt met de Russische vriendelijkheid (lang verhaal.. maar dit is dus sarcastisch bedoeld), om vervolgens t vliegtuig naar Hanoi in te stappen. Had even de hoop 3 stoelen voor mezelf te hebben, maar helaas. tijdens het lange boardingproces kwamen er steeds mensen "binnendruppelen". Uiteindelijk was de stoel tussen mij en een Israelisch meisje vrij.. dus dat was fijn! Klaar voor vertrek.. nee eerst nog even de-icen. manman wat duurde dat allemaal lang! Uiteindelijk wel iets geslapen.. maar niet veel.

9 uur later landden we in Hanoi, klaar voor t avontuur! eerst nog even een visum scoren en door de douane. Vooral dat laatste duurde echt uren en dagen!

De taxichauffeur stond vervolgens netjes met een bordje op de afgesproken plek te wachten. Toch wel erg fijn. Eenmaal bij t hostel werd ik met open armen ontvangen, wat een lieve dame die Snowy! Mijn kamer was helaas nog niet klaar, dus eerst mijn hele reisplanning met Snowy doorgenomen en toen de stad gaan verkennen.

1. Jan en Kitty:
    24 november 2018
    Elly,

Als jou het wachten lang duurt bedenk dan wat 1 dag wachten vergeleken bij een jaar is. Dan is het vast een peuleschil. Wij wensen je heel veel voldoening toe met je reis. Geniet ervan en we zien je volgende verhaal graag tegemoet.
  2. Ernette:
    26 november 2018
    Wat kan je dit toch goed vertellen en schrijven.
    Veel plezier meis.
    Liefs