Camper: Surfers paradise & Brisbane

17 januari 2015 - Brisbane, Australië

Nog voordat we Surfers Paradise in rijden, merk ik al gelijk een verschil van zowel omgeving, sfeer etcetera. Ontzettend toeristisch, veel hoge flats en hotels en een boekingskantoortje op elke 50 meter. Toch had het ook wel wat. Alleen heb ik geen surfer gezien.. heel apart.

Nadat we onze camping voor s avonds hadden vastgelegd, zijn we eerst maar naar de garage gegaan. We hadden weer een superaardige man, die met een compressor de luchtgaten bij de ramen heeft uitgeblazen. Volgens hem waren deze verstopt en kon het water alleen maar naar binnen overstromen. Vraag me niet hoe.. maar hij zal er wel verstand van hebben.. we zullen het zien bij de eerst volgende regenbui.
S avonds hebben we de bus gepakt naar het centrum om daar wat te eten. Ook was er een markt op de boulevard, eindelijk eens mazzel! Vervolgens zijn we wat gaan drinken bij een tentje waar een liveband kwam. Ze speelden leuke nummers en ze waren nog vrij goed ook.
We besloten rond half 12 de bus terug te nemen.. maar die ging natuurlijk niet meer.. pff. Noodgedwongen dus maar een taxi genomen.. en wat denk je? Die was net zo duur als de bus.. heel vaag!

De volgende dag zijn we op weg gegaan naar Brisbane. Voordat we op zoek gingen naar een camping zijn we naar Lone Pine Koala sanctuary geweest.
Hier hebben we geknuffeld met koala's en kangaroos gevoerd. Super om te doen. Bovendien is het niet echt een dieren tuin, maar vangen ze de dieren op, dus is het ook nog eens een goed doel wat je steunt als je daarheen gaat.
Het is trouwens wel zo dat hoe hoger we komen, hoe heter het is. We smolten zowat!
Snel op zoek naar een camping (met zwembad graag!) En die vonden we in Apsley, even boven Brisbane. Heerlijk relaxed en een van de goedkoopste tot nu toe. S avonds hebben we eens even helemaal nix gedaan! Ook wel eens fijn!

De volgende dag hebben we de bus naar Brisbane genomen. Onze alleraardigste buschauffeur liet ons maar voor 1 persoon betalen, toen ie hoorde dat we uit nederland kwamen. En eenmaal in de stad heeft ie ons de weg gewezen en de must sees uitgelegd.
Eerst hebben we de gratis rivierferry genomen. Zo krijg je een mooie blik op de stad. Het duurde alleen wel erg lang.. haha. Onderweg kwamen we langs Southbank (aan de overkant van de brug naar de stad) en besloten hier op de terugweg uit te stappen.
Dit was echt super. Ze hebben daar een heel strand en zwemparadijs gebouwd. Wat baalden we dat we onze bikini's niet bij ons hadden, want we konden wel een duik gebruiken zeg maar. Gelukkig konden we wel even pootjebaden en zijn we in een restaurantje dichtbij gaan lunchen. Vervolgens zijn we in een van de parkjes neergeploft in de schaduw om uit te buiken en toen de brug overgelopen naar Queen street. Dit is een gezellige winkelstraat. Hier hebben we uiteraard geshopt en geslenterd en daarna de bus weer naar de camping genomen. Hier zijn we nog een hapje gaan eten bij het plaatselijke steakhouse en de rest van de avond lekker gerelaxed.