Ko lanta part 2

17 december 2014 - Ko Lanta, Thailand

De vlucht van KL naar Surat thani, ging wederom voorspoedig. Toen moest ik echter nog van daar naar Ko Lanta komen.
Er werd me verteld dat ik via Krabi moest. En in het stadje kon ik wel een bus naar krabi boeken. Het kantoortje vertelde me echter dat het te laat was om de ferry van krabi naar Lanta te nemen. Ik dacht nog nou dan blijf ik daar wel een nachtje.. Maar vraag niet hoe ineens regelde ze een busje rechtstreeks naar Lanta.
Veel tijd om twijfels te hebben had ik niet en dus maar gewoon ingestapt.

Bleek dat dit een soort lokaal busje was. Aangezien er alleen maar Thai in het busje zaten. Niet erg, want het waren er maar 4. Had dus alle ruimte en kon ook gewoon om n wc stop vragen. Al met al was het prima, totdat we bij de auto-ferry kwamen. Daar hebben we een uur in de file gestaan. MN chauffeur heeft me trouwens nog bij het resort afgeleverd ook! Helemaal top. Superleuk om Joyce weer te zien en lekker bij gekletst die avond.
Met de Dengue gaat het trouwens goed.  Dinsdag nog een terugval gehad.. Maar verder geen last meer.

De volgende dag hebben we weer scootertjes gehuurd, ik wilde namelijk graag terug naar Long beach. Om nog wat bekenden op te zoeken en Alex te bedanken. Helaas was Alex er niet. Dus hebben we besloten om lekker richting het zuiden te scooteren. Tot we ineens een bordje zagen met Cave. Dit stond nog op Joyce dr verlanglijstje.. Dus zijn  we gegaan. Wat fantastisch was dat zeg! Supermooi en ook leuk vanwege het klauteren en vies worden. De weg ernaar toe was alleen al een avontuur.
Ook hadden we een leuke groep met 3 Nederlanders en 2 Duitsers.

Vervolgens weer teruggescooterd een douche genomen en weer naar long beach gegaan.. Voor poging 2 om Alex op te zoeken. Nu was hij er wel en we hebben een heerlijke oliemassage genomen Bij zijn salon. Toen zijn we naar de halfmoon party geweest in the Monkeybar.. Was een bijzondere avond en we hebben op het strand geslapen.

De volgende dag vooral uitgerust en gesluierd en savond s naar de Mushroombar gegaan. Dit is the place tot be op zondag. En het was ook erg gezellig.. Helaas moest Joyce de volgende dag richting Bangkok. Ik ben teruggegaan naar Long beach.(we zaten op Klong Khong dat ligt iets zuidelijker.) Hier is het toch makkelijker om mensen te ontmoeten en ik vind het een soort dorpje op zich..
De eerste 2 dagen dat ik hier terug was, heb ik vooral heerlijk niets gedaan en veel mensen gesproken bij de minimarkt. Op de eerste avond nog spontaan bij iemand achter op de scooter gestapt om naar een bar te gaan,maar hier was niet heel veel aan. Dus lekker vroeg gaan slapen. Op de derde dag heb ik de 4island tour gedaan. Dit leek een beetje op de Hong island tour in Ao nang. Het verschil was alleen dat we een heel eind moesten varen.. Per open longtailboot in ruige zee en weinig zon. Ik was al doorweekt voordat ik uberhaupt in het water lag. Gedurende de dag hebben we op 2 plekken gesnorkeld, wat werkelijk fantastisch was. Prachtig rif met ontelbaar verschillende vissen, zee egels etc. Mooiste vond ik de kobaltblauwe en de maanvissen.. Zo gaaf.. Kan je echt naar blijven kijken! Verder zijn we naar de emerald Cave geweest. Ontzettend jammer, maar we moesten een heel stuk zwemmen dus durfde MN telefoon niet mee te nemen. Maar goed je zwemt dus vanaf de open zee een grot in. Het is ook echt pikkedonker. Na 100 meter kom je vervolgens uit op een verborgen strandje met emerald blauw water. Heel bijzonder!
De laatste stop was voor de lunch op een paradijselijk eiland. We kregen heerlijke massaman curry! En konden hier vervolgens een uur relaxen. Hier heb ik ook een zeester gezien. Het enige vervelende van deze dag was de vreselijk lange tochten op de lawaaiige boot en het feit dat ik blaasontsteking had. Geloof me t was echt killing! Op een gegeven moment moest ik gewoon over de rand van de boot hangen.. Want ik hield het niet meer. Gevolg was dat ik applause kreeg, haha. Ook heb ik geleerd dat ik dus echt niet zeeziek wordt.. Want als ik dit aan kan.. Dan kan ik nagenoeg alles aan. Bovendien is de helft van de boot over zijn nek gegaan.

Voor morgen heb ik niet veel op de planning staan en vrijdag vertrek ik richting Ko PhiPhi.. Eens kijken of dat wat is!