Kuala Lumpur & Melaka

11 december 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Onderweg naar Kuala Lumpur ben ik erachter gekomen hoe prachtig Maleisië is. Deze rit gaat namelijk door het binnenland en bergen en groen volgen elkaar in rap tempo op. Af en toe kom je een keer een stad tegen, maar verder is het gewoon een prachtig landschap, weer heel anders als Thailand en Laos. Verder voelde ik me een vreselijke toerist aangezien ik alleen maar met locale in de bus zat.. Gelukkig hebben die me wel geholpen met waar ik er uit moest.

Ik had dit keer van te voren een slaapplek(marquee) geboekt, omdat ik bang was dat de stad net zo overweldigend zou zijn als Bangkok. Dit viel reuze mee, alleen moest iknu het guesthouse zien te vinden. Na tot vier keer toe een kant opgestuurd te zijn, kwam ik bij iemand die het wel wist. Uiteindelijk heb ik een half uur gelopen met MN zware backpack, terwijl het maar 100 m vanaf de bushalte was. Beetje jammer weer. Ik kwam echter wel binnen in een schoon warm nest. Erg fijn! De receptioniste gaf me gelijk een aantal tips wat betreft bezienswaardigheden. Dus ik ben eigenlijk gelijk op pad gegaan. Ik moest de trein pakken naar Klcc (de petronastowers, ofwel twintowers). Maar ja hier werkt dat natuurlijk wel even iets anders dan de NS.. Viel gelukkig mee en binnen no time stapte ik uit. Dan kom je vervolgens uit in een enorme shoppingmall, die rechtstreeks uit een Hollywoodfilm komt. Ja.. En nu? Dat vind ik nog het leukste aan alleen reizen. Je komt ergens en hebt geen idee, je doet vervolgens maar wat.. En n paar uur lijkt hert alsof het je eigen dorp is.  Uiteindelijk dus een weg naar buiten gevonden en ook het uitzicht op de twintowers, de prachtige tuin, de fontein lichtshow en de skybar in het tradershotel (waar ik overigens weer uit ben gerend omdat een biertje daar 7.5 euro kost). Verder heerlijke sushi gegeten en teruggegaan naar t guesthouse. Daar gevraagd of er ergens een leuke bar in de buurt was en dat bleek de reggae(ja alweer). Aan de bar in gesprek geraakt met een Somalische/Amerikaanse student.

Die me vervolgens voorstelde aan zijn zuid Afrikaanse vriend. Hier even mee gekletst en toen terug naar t guesthouse. Daar nog 1 biertje en naar bed.. Dacht ik.. Op het balkon zat echter een gemengd gezelschap van backpackers en het werd veel te gezellig.(Japans, Chileens, Duits, Jemen, Portugees etc) uiteindelijk om een uur of 3 pas MN bed in gegaan.. De volgende dag helemaal niets gedaan, aangezien ikal een paar dagen last had van mijn rechtervoet/been. Die was enorm opgezwollen en dus was het advies van zuster priy: poot omhoog en rust nemen.. Vond het alleen erg saai... Volgende dag was het nog niet over, maar het voelde beter dus er maar weer op uit gegaan. Dit keer met een Koreaans meisje mee. Die had met haar Maleisische vriendinnen en een Nederlandse jongen afgesproken. Dit bleek een nieuw zeelandse jongen, haha!

Eerst zijn we naar de nationale moskee gegaan (de maleische meiden zijn moslim). En vervolgens naar Klcc voor lunch en een blik op de twintowers in daglicht. Zij wilden echter daar blijven tot het donker werd, dus ben ik ergens anders heen gegaan samen met Nick(nz lander). Dit duurde namelijk nog 4 ,uur. Ik wilde graag naar de wijk bukit bintang. Deze staat bekend om de mega shoppingmalls, barstreet, eatingstreet en vele massagesalons. Nick zou vanaf daar naar het werk van zijn vriend gaan. Eerst ben ik maar een shoppingmall ingelopen (pavilion) om de kerstversiering tebewonderen . dat is hier echt niet normaal! Helaas begon het toen ineens keihard te regenen en omwegen, waardoor ik genoodzaakt was om binnen te blijven.

Na de bui eerst een voetmassage genomen om te kijken of dat zou helpen.. Helaas niet voldoende.. En vervolgens op zoek gegaan naar eten.. Uiteindelijk gekozen voor de stokjes (bbq). Er kwam af en toe een rat voor bij gelopen.  Dat was iets !minder smakelijk!. Vervolgens schoof een Duits stelletje aan het tafeltje naast me, om vervolgens een kikker  te gaan eten. Ik vond ze erg dapper!

Terug in het guesthouse hebben het Koreaanse meisje en ik nog een paar biertjes gedronken en vervolgens op tijd naar bed. Want de volgende dag zou ik met het Koreaanse meisje naar Melaka vertrekken, wederom een UNESCO world heritige stad. Dit was een buitengewoon relaxte reis. Duurde korter als verwacht. Het Koreaanse meisje had echter een guest house geboekt en dus moesten we wederom op zoek. Dit zorgde ervoor dat we best wel ver aan het lopen waren. Niet echt bevorderlijk voor mn voet.
Na FF doorgebeten te hebben kwamen we wederom binnen in een warm nest! De eigenaar was echt super aardig. Prijs was ook OK en incl ontbijt. Hij zei alleen tegen me: auw, you have a bit of a sunburn. En ik antwoorde van niet, maar vond het raar.. Vervolgens zijn we wat te eten gaan zoeken en ik wilde heel graag een fiets huren, zodat ik niet hoefde te lopen. De Koreaanse wilde dit echter niet, dus zijn we ieder ons weegs gegaan voor de rest van de dag.

Ik heb een boottochtje gemaakt en de stad verkend op MN fietsje:). Melaka is een mooie stad met wederom een heleboel chinese en westerse invloeden qua bouwstijlen! Het doet heel pitoresk aan, helemaal met de rivier die lijkt op een gracht.
Begon me alleen steeds beroerder te voelen. Koortsig en hoofdpijn.. Maar toen ik wat gegeten en gedronken had ging het wel weer. Toen ik savonds in het guesthouse terugkwam had ik echter pas door waar de eigenaar het over had. Mijn hele lichaam zat vol rode vlekjes..  FF googelen natuurlijk en ja hoor. 1+1=2  Ik heb Dengue.. Pfff.. Dit is een tropische ziekte (ook wel knokkelkoorts) die wordt overgedragen door muggen.. Je kan er behoorlijk ziek van worden. Symptomen: koorts, hoofdpijn, pijn achter mogen, spier en gewrichtspijn en uitslag over het hele lichaam die lijkt op de mazelen. Check x5!
Voor nu voel ik me echter nog wel goed genoeg om op de been te blijven. Dus hoop dat t niet erger wordt. Je kan namelijk alleen de symptomen onderdrukken met paracetamol.. Verder moet het virus vanzelf over gaan.

Nu ben ik weer onderweg van Melaka naar Kuala Lumpur. Denk daar maar FF naar de apotheek en dan hopelijk gewoon morgen naar Thailand vliegen.. En op Ko Lanta het virus eruit zweten.. Hier ga ik naar terug omdat Joyce hier is. Bovendien heb ik het hier super naar MN zin gehad en zijn daar nog een aantal bekenden.

1. Janneke Bakkenes:
    11 december 2014
    Weer allemaal leuke dingen beleeft, maar voor nu en straks........beterschap!!!

gr. Janneke
  2. Priyanka:
    11 december 2014
    Beterschap snellie
  3. Petra:
    12 december 2014
    Weer een prachtig verhaal Elly, leuk om je zo te volgen.
    Ik zit er helemaal in, zoals je schrijft.
    Goeie vlucht maar weer naar Thailand en blijven genieten.
  4. Joke Threels:
    12 december 2014
    Hoi Elly, zojuist al jouw verhalen gelezen. Geweldig leuk! Veel over Thailand kwam me bekend voor, het leuke is dat dan je eigen herinneringen ook weer terugkomen. Ook Maleisië met Kuala Lumpur, wat een bijzondere stad met haar grote tegenstellingen, de shoppingmalls, maar daarnaast Chinatown e
    n Little India! Vanaf nu houd ik je blog bij en geniet van je avonturen! Hoop dat de denga snel over is. Let goed op jezelf. Lieve groet en tot je volgende reisverhaal Joke Threels
  5. Mam:
    12 december 2014
    Fijn dat je alweer opknapt.
    Ik (pa) heb gisteren teambuilding gehad en we kregen het"pub-spel" door SOS. De leider kende jou (door interventie van anderen heb ik zijn naam niet meegekregen).Leuk spel, daarna heerlijk gegeten.
    Toen Priyanka ons kwam knippen heeft ze een konijntje doorgereden (ahhh).
    Uitje naar Cannenburgh afgelast vanwege het pokkeweer.
    Goede reis verder. groeten Pa.
  6. Priyanka:
    14 december 2014
    Lies moet dit nou ;)... Snik snik tis al erg genoeg..maar volgens mij was Hans er blij mee.. Soort van flappie met de kerst ;)
  7. Priyanka:
    14 december 2014
    Ohhh... lees nu dat pa het schreef... Moet dit nou Hans.. Tis al erg genoeg snik snik
  8. Mam:
    16 december 2014
    hai lieverd, ik zag gisteren je kameel op je kast staan. later zat ik je foto's weer eens te bekijken. Je had 'm toch mee moeten nemen en af en toe op de foto moeten zetten, was grappig geweest.
  9. Joke:
    17 december 2014
    Hoi Elly, wat leuk om zo je verhaal te lezen en heerlijk om te voelen dat je zo lekker aan het genieten bent en je eigen keuzes maakt in wat je Wilt doen. Geniet van alle mensen, dorpjes, steden en mooie dingen die je tegenkomt maar vooral ook van jezelf en de actie's die je nu aan het ondernemen bent. Heel veel sterkte met je voet en je koortsige ziekte en vergeet vooral niet af en toe ook even vanuit een strandstoel te aanschouwen waar je je bevindt op de kaart groetjes Joke Klein Gotink