Ko Phangan

26 december 2014 - Ko Pha Ngan, Thailand

Goed.. even bijkomen dus.. maar niet heus!
Het "resort" waar ik de eerste 2 nachten verbleef was niet echt leuk. Veel stelletjes en groepen enzo en mn bungalow en de wifi waren ook waardeloos. Maar goed, op de eerste avond werd ik aangesproken door n nieuwzeelander die het vreselijk vond dat iedereen maar de hele tijd met zijn telefoon aan de gang was.. nou heb ik daar zelf ook een hekel aan.. maar als je alleen bent en geen wifi op de kamer hebt.. dan doe je dat nou eenmaal. Maar goed we hadden een gezellig gesprek en hij vond dat we de enige andere vrouw alleen ook maar moesten genezen. Zij kwam uit zweden en woonde op Ko Tao, maar haar ferry was gecancelled.. (toen ik dat hoorde was ik helemaal blij dat ik was uitgestapt!)
We hebben een gezellige avond gehad!

Na weer een nagenoeg slapeloze nacht.. (ik weet niet wat dat is hier) ben ik gaan ontbijten aan het strand 2 resorts verderop. Daar leerde ik 3 nederlandse meiden kennen, waarmee ik vervolgens afsprak dat ik naar de Jungle experience zou komen. Na het ontbijt heb ik weer een scooter gehuurd om vervolgens t eiland een beetje te verkennen. Eerst naar de amsterdam bar gereden. Normaal gesproken ben ik van het negeren van de nederlandse kroegen, maar in dit geval was het me aangeraden vanwege het uitzicht. En dat was inderdaad super! Hierna een andere weg teruggereden met onderweg een stop bij een national parc met waterval. Was wel leuk.. maar iedere waterval na laos valt tegen.. haha.

Nadat ik de scooter had teruggebracht ben ik een eindje over het strand gaan lopen. Toen ik een leuke beachbar zag ben ik daar aan de bar gaan zitten. En dat bleek een goede keus. Dat resort werd gerund door een engels stel tami & lee. Supergezellig! Aan de bar zat Christian (ierse homo uit londen) en een stronken vervelende turkse man. Uiteraard aan de praat geraakt met christian en hij ging ook naar de jungleparty. Eerst zijn we echter naar de nightmarket gegaan om wat te eten. Daarna zijn we teruggegaan naar tami & lee. Zij zouden namelijk ook mee gaan. Heb vervolgens echt een superleuke avond/nacht gehad. De setting was echt middenin de jungle! Heerlijke muziek en superleuke mensen om me heen. Waren namelijk nog 3 ieren met ons meegegaan en de 3 nederlandse meiden hadden ook weer mensen bij zich. Kortom 1 groot feest! Met natuurlijk een gigantische kater als gevolg! En dat was niet heel handig aangezien ik moest verhuizen naar mn voorgeboekte slaapplaats.
Hoewel de locatie niet perfect was is Coral bungalows best ok. Mis wel echt de vriendelijkeid van de mensen. Maar die mis ik al sinds ik Ko lanta verlaten heb. Denk dat de thai de partypeople een beetje zat zijn ofzo..

Ik zou het belgisch/bulgaarse stel ontmoeten en dus ben ik naar t strand gegaan. T duurde niet lang voor ik ze gevonden had. Even bijgepraat en afgesproken voor de christmas beachparty.
Bij mijn resorts hadden ze een kerstbuffet georganiseerd en ik dacht ik vraag christian of hij daar zin in heeft. Dat had ie. En dus hebben we roasted pig, turkey en aardappels gegeten in combinatie met pad thai en andere thaise gerechten. Erg leuk!

Rond 10en ben ik vervolgens richting strand gelopen.. ineens kwam de regen echter met nakken uit de lucht. Ook nadat ik Joey & rozi (dat stel) had ontmoet, regende het af en toe. Zij wilden graag wat shoppen vooe het grote feest.. dus zo gezegd zo gedaan. Na een drankje en bodypaint in samesamebar waren we er helemaal klaar voor. En toe begon t ECHT te storten. Gelukkig waren we nog in de bar. Maar letterlijk de straten stonden blank en hoewel t laagwater was, kon je daar weinig meer van zien. Uiteindelijk zijn we pas rond half 3 richting strand gegaan.. om tot de conclusie te komen dat de regen minstens 3kwart van de mensen had weggejaagd. Desondanks hebben rozi en ik nog een leuke avond gehad en ben ik zelfs de nederlandse meiden nog tegengekomen. En zoals het hoort bij een "fullmoon" party. Pas naar bed als het allang licht is.. ! Om 07.00 ben ik pas mn bed in gekropen. Maar goed.. als je hier bent moet je dat gewoon meemaken!

Nu even een dagje bijkomen en dan morgen.. ferry terug naar surat thani (ben benieuwd!) En de nachttrein naar bangkok! (Zal wel weer een avontuur op zich worden) en jeetje dan is het gewoon alweer 28 december als ik aankom! Bijna tijd voor Austrlalie en Priy!! Zin in! Maar ga thailand denk ik ook wel missen!

1. Mam:
    27 december 2014
    hehe eindelijk de wifi weer hersteld. gelukkig toch ff gebeld eerste kerstdag met wifi van tonny en petra.
    vandaag 27 dec. sneeuwt het. vanmorgen om half tien kwamen er opeens 6 varkens door de wei heen rennen van rechts naar links.
    love you.