adelaide continued..

11 februari 2015 - Adelaide, Australië

Ik zal maar beginnen met het antwoord op mijn quizvraag. Dank voor de grappige antwoorden! Maar helaas ze waren allemaal fout...
De enige juiste oplossing is... tromgeroffel... een "wasaroo!"

Na veel getwijfel en afwegingen heb ik gisteren de knoop doorgehakt en besloten dat ik toch naar de outback ga. Ik had geen
Idee wat ik verder nog moest doen tussen melbourne en sydney in de tijd die ik nog heb.. dus morgen vlieg ik naar Alice Springs (in het midden van australie) en vrijdag begint mijn 6 daagse tour terug naar Adelaide. Met onderweg 1 van de hoogtepunten Uluru (die grote rots in de outback). Aansluitend ga ik met hetzelfde bedrijf de great ocean road doen ok uiteindelijk op 21 feb in Melbourne te eindigen. Zin in!

Gisteren heb ik ook adelaide wat beter verkend. Zo ben ik naar de central market geweest. Een "hal" die lijkt op een treinstation, maar die vol staat met allerlei etenskramen. Fruit, groente, noten, kaas en
Natuurlijk ook wat afhaalkramen. Mooi om te zien! Daarna ben ik naar het winkelcentrum gelopen en onderweg kwam ik langs diverse historische gebouwen. Waaronder veel prachtige kerken. Verder isook dit een vrij groene stad. Overal zijn parkjes.
Die avond hadden we een gratis barbecue in het hostel met aansluitend een killerpool wedstrijd. Was erg leuk! Veel mensen leren kennen.
De volgende dag heb ik nog het een en ander geregeld.. en daarna lekker niets gedaan.. beetje lezen, poolen etc.

1. Mam:
    11 februari 2015
    Nou ja, dat hadden we ook nooit kunnen raden natuurlijk. maar wel logische benamingen.
    Staan er in die parken ook bomen met blauw/paarse bloemen,
    daar wil papa graag zaad van.
    Veel reisplezier !!!
    gr. mam
  2. Dirk Hoefman:
    12 februari 2015
    Hi Elly,

weer in je uppie? Even over dat Australie. Zap ik hier afgelopen week wat langs een aantal TV kanalen, val ik in een soort van boerenfeest ergens op het platteland daar.
    Zo, meende ik met de Zwarte Cross en de losbandigheid toch al wat gezien te hebben, dit was echter nog van een heel andere orde en heet B&S Balls.
    Verschrikkelijk, zowel jongens als meiden volstrekt lave- en zedeloos.
    Ik schrok daar wel wat van en dacht gelijk daar zal Elly toch niet in terechtkomen......
    Niet doen hoor, brrrrr (hahaha)
    Die eenzame berg waar je het over hebt, een soort van heilige plaats voor de Aboriginals, meen ik.
    Bizar ding en prachtig om in het echt te zien hoor.
    Gisteravond in het licht van de koplampen nog 2 rabbits voor de auto op de Rode Zanden. Ze leven nog hoor. Die Pri met dat scheuren!
    Have fun verder.

Dirk
  3. Mam:
    12 februari 2015
    nogmaals hoi El, 'k vind dat J.W. er toch niet ver naast zat.
    'k had Japie nog gebeld voor een oplossing (zij heeft fam. in Aussie) maar ze moest het eerst navragen en toen kwam jij al met het antwoord. reis ze liefs mam
  4. Petra:
    14 februari 2015
    leuke verhalen om te lezen Elly.
    Volgens mij vermaak je je alleen ook weer prima.
    Vind het wel wat voor jou.
    Wat zie je toch veel in al die tijd.
    Veel plezier maar weer en geniet ervan.
    Gr Petra
  5. Priyanka:
    15 februari 2015
    Weer een hoop gedaan zo te lezen.. Leuk!!