Adelaide to Melbourne

21 februari 2015 - Melbourne, Australië

Na een geslaagde trip, kwamen we aan in Adelaide. Toeval bleek dat we met een heleboel in hetzelfde hostel sliepen.. dus besloten we om nog een x samen een hapje te eten en naar het fringe festival te gaan. Dit was een soort performing arts festival in een park. Overal stonden tenten en eetkarretjes.. erg gezellig!
De volgende dag ging de wekker alweer vroeg, tijd voor de volgende trip!
Mira, het koreaanse meisje ging ook mee. Daarnaast waren er 2 meiden uit equador, een engelsman, een duitse, een zwitserse en een russische. Een leuk gemengd, klein groepje.
Onze eerste stop was bij een zoutmeer. Dit keer geen wit, maar roze zout. Dit doordat het carroteen bevat. Erg mooi om te zien!

Na de lunch in een mooi klein dorpje, kwamen we aan in the Grampians national park. Hier hebben we onder andere the Balconies en mackenzie falls bezocht.. Super uitzicht en de waterval was ook prachtig! De laatste stop van de dag was in
Halls gap. Hier gingen we eerst kangaroo's kijken.. die waren er echt in grote getale! We hoefden ze niet echt te zoeken ofzo.. Om 8 uur kwamen we aan bij onze slaapplek. 2 cozy bungalows met superveel ruimte! Iedereen was alleen echt kapot, dus zijn we redelijk vroeg gaan slapen.
De volgende dag begonnen we gelijk met een stevige klim naar de Pinnacles, de top van de Grampians. Wederom een prachtig uitzicht! We vervolgden onze weg naar Tower hill national park, een oude vulkaan. Hier hadden we onze lunch een een korte wandeling. Tijdens de wandeling hebben we koala's, emoes, een slang! En een hagedis zonder staart gezien. De laatste 2 door mij persoonlijk gespot! Hierna kwamen we aan bij het begin van "the great ocean road". Had er al veel verhalen over geholrd, maar niemand heeft teveel gezegd! Breathtaking! De kalkstenen rotsen in alle soorten en maten die uit de oceaan oprijzen en waar de ruige azuurblauwe zee vervolgens tegen aan klotst. We zijn op diverse plekken gestopt en elke plek had zijn eigen verhalen. Zo ook "london bridge". Dit is een boog in de zee die tot 1990 nog aan het vaste land verbonden was. Je kon er toen nog met de auto op en een stel was
Daar aan het genieten van de sunset. Het middenstuk brak echter af en dus zaten ze vast op de brug. Toevallig was het een biljonair uit londen. Ze werden de volgende dag door een helicopter gered, maar wilden niet met de pers praten. Later bleek dat de vrouw zijn minnares was. Zijn vrouw was natuurlijk not amused, maar bleef bij hem. Totdat... er fotos werden gepubliceerd van het avontuur.. ze voelde zich vernederd en scheidde van hem. Leuk detail.. ze waren niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd.. dus zij kreeg de helft van zijn vermogen!
Nadat we pizza hadden gegeten in ons nieuwe onderkomen in Princeton (ook weer een mooi plekje!) Gingen we de sunset kijken bij een van de beroemste plekken aan de GOR; the
Twelve apostels. Dit was ook echt weer genieten! Vervolgens nog een kaartspelletje gedaan en weer onder de wol gekropen.

De volgende dag zijn we eerst terug gegaan naar de 12 apostels, om ze dit keer bij de morgenzon te bewonderen. Daarna reden we door naar Lavers hill, waar we koffie hebben gedronken in het cafetje van een vriend van Leith. Erg mooi plekje! Daarna reden we naar een rainforrest, voor een prachtige ochtendwandeling. Het was hier bijna nog mooier dan in het noorden..
we vervolgden onze weg met diverse stops langs de GOR. De een nog mooier dan de ander en de weg alleen al was sentationeel! We hadden lunch op het strand van Lorne, heel vervelend! Daarna nog even lekker het water in geweest bij bells beach. Een bekend surfstrand. De golven waren echt geweldig! Tot slot konden we nog even shoppen in Torque, de surfhoofdstad van Australie. Tja en toen op naar Melbourne!

Eenmaal aangekomen snel even een douche genomen en toen zijn we met de helft van de groep de stad in gegaan. Het was namelijk white night. Superdruk in de stad en erg gezellig. Het festival zelf viel een beetje tegen.. want er was nauwelijks iets verlicht. Maar wel een gezellige avond gehad.