ao nang & uitstapjes

29 november 2014 - Ao Nang, Thailand

Weer een paar dagen en geweldige indrukken verder! Allereerst voel ik me weer helemaal top! Dat maakt het genieten weer wat makkelijker!

In ao nang is toerisme ook een grote inkomensbron, ook hier zien je dus allemaal mensen op straat die je willen meenemen of in hun restaurant willen hebben. Het verschil met krabi is dat het hier op een vriendelijke manier gaat. En.. Ze herkennen je ook. Wel grappig.

Donderdag kwam Heidi (ook in het vliegtuig ontmoet) naar me toe. Nadat ze was ingecheckt hebben we de boot naar Railey beach gepakt. Dit is een prachtig strand. Toen we het zonnen zat waren zijn we een stuk gaan lopen. We kwamen door een straat met allemaal kleine restaurantjes en rotsklimbedrijfjes. Een vrouwtje was erg aardig en we besloten bij haar te eten. Ze gaf ons vervolgens allemaal tips. Er bleek namelijk een toegang te zijn tot Phranang Cave. En inderdaad het was de moeite waard daar ook even naar toe te gaan. De aapjes waren daar op t strand aan het spelen. En het was er nog mooier als op railey beach zelf. Vervolgens nog wat te drinken genomen in hetzelfde leuke straatje, waarna het onweer ineens weer losbarstte. Toen het ergste over was zijn we richting boot gegaan.

In de boot spraken we een Engelsman die ons vertelde over roots rock en reggae café. Die hadden livemuziek en een vuurshow. Daar zijn we s avonds heen gegaan en het was echt ontzettend gezellig! Ik kwam nog twee jongens tegen die ik alleen bij de ladyboyshow in Chiang Mai had ontmoet, wel grappig.

Voor de volgende dag wilden we de populaire 4eilanden tour boeken. Het bleek echter dat 1 van de 4 de Phranang Cave was, die we al hadden gezien. Dus na wikken en wegen toch maar voor the Hong island tour gekozen. Gelijk maar de ferry naar ko lanta geboekt, want hoe meer je boekt, hoe meer korting je krijgt.

Maar oh wat hebben we genoten van de Hong excursie! We werden al vroeg opgehaald door een grappige Thai met strohoed. Vervolgens kwamen we bij de pier aan vanwaar onze boot zou vertrekken en werden we welkom geheten door moo mol, je zou kunnen zeggen een Thaise hippie. We kregen al gelijk een goed gevoel bij dit duo.

De eerste stop die de boot maakte was bij redrock island. Prachtig om te zien. Nog prachtiger om bij te snorkelen. Hoewel het koraal niet heel indrukwekkend was, maar de hoeveelheid visjes des te meer. Wat heb ik genoten!

Na een half uur varen stopten we vervolgens aan een klein strandje. Hier kregen we lunch en even de tijd om te zonnen en zwemmen.

Vervolgens door naar Hong island. Buiten dat dit een prachtig eiland is met een geweldig strand en vissen in overvloed, kon je hier een wandeling door de jungle maken. Helaas geen komodo gezien (had het waarschijnlijk ook te warm). Ook kwamen we erachter dat een deel van het eiland tijdens de tsunami gebruikt was om mensen te evacueren. Hier hebben we lekker lang de tijd gehad om te relaxen.

Onze laatste stop was de lagoon. Omringt door land en enkel toegangelijk door een smalle opening van een meter of 4. Onze gids had die express tot het laatst bewaard vanwege het getij. Nu was het er 2 m diep, maar bij hoogtij 4, en dan zie je niets. Hij zei zelfs dat bij laagtij je erdoorheen kon fietsen. Een van onze boot jongens viste vervolgens een vieze slijmerige zeekomkommer van de bodem.. Ieeh.. Maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Wij waren trouwens de enige boot die daar mocht zwemmen.. Dus ik denk dat we het erg getroffen hadden met onze gids!

Rond 17.00 waren we weer terug bij yellow sun, precies op tijd om de zonsondergang te bewonderen. Aangezien het de eerste dag was dat het droog was rond die tijd. Het betrok echter wel weer, maar dat maakte het alleen nog maar mooier! Uiteindelijk begon het te regenen.. Maar wij zaten droog onder een boom biertje in de hand.. Wat een vervelend leven!

S avonds op straat kipkebab, loempia en mango en sticky Rice gegeten en vervolgens weer naar roots gegaan. Was weer erg gezellig, met als extraatje, dat een jochie van 8 zijn eigen vuurshow weggaf.. En hij deed echt niet onder bij de pro's! Zo gaaf!

Kortom wat een topdag! Hopen dat ik op kon lanta net zo veel geluksmomenten mag mee maken!

1. Priyanka:
    29 november 2014
    Mooie foto's en leuke trip!!
  2. Iris:
    29 november 2014