Krabi

26 november 2014 - Ao Nang, Krabi, Thailand

S nachts om 4 uur zou ik opgehaald worden door de taxi.. Maar aangezien dat de dag ervoor mis was gegaan was ik best zenuwachtig. Ik bedoel toen kon ik nog allemaal oplossingen bedenken.. Maar nu 4 uur in the middel of nowhere.. Zoek t maar uit..

Kortom hele nacht amper geslapen.. Kom ik om kwart voor 4 buiten.. Ligt die kerel gewoon in zijn taxi te slapen. Hij was er dus al heel lang. Nou ik was blij!

HeLaas geen airlinelounge dit keer, maar wel een fijne vlucht aangezien ik 3 stoelen voor mezelf had en dus een uurtje kon gaan inhalen. Na dit uurtje werd de landing ingezet, maar net daarvoor trok hij hem plots weer omhoog.. Om vervolgens een uur lang boven Krabi rond te cirkelen vanwege laaghangende bewolking.. Te irritant!  Mochten toen namelijk niets meer..

Uiteindelijk gewoon door de bewolking heen geland..dus snapte t allemaal niet zo.. Maar ja misschien was de vlucht daarom zo goedkoop.

Eenmaal aangekomen heb ik n shuttle naar t centrum van krabi town genomen. Even rondgelopen en vervolgens een kamer genomen in a-mansion hotel. Prima locatie en superkamer.  Vervolgens rond gaan lopen om het stadje een beetje te verkennen..

Binnen notime kreeg ik 10 x een aanbod om naar railay beach te gaan. Toen wist ik al dat dit t enige nachtje zou zijn wat ik hier zou doorbrengen. Wat een chaos en gedwing.. Laat me met rust. Als ik wat wil dan vraag ik het wel.. Maar zo ging het dus de hele wandeling met alles. Qua eten, toers, taxi, etc.

Van Jantine (die hier een tijd vrijwilligerswer heeft gedaan) hoorde ik dat je in ieder geval de Tiger Temple beklommen moest hebben. Nou ging daar een bus naar toe dus ik dacht nog.. Yes geen gezeik met taxis en onderhandelen enzo... Het kosttte100 bath en ik vond t vrij veel maar goed OK. Er zat nog een oude Thaise man bij me in die op een gegeven moment een briefje van 50 pakte. Toch stapte ie uit waar ik ook uit stapte.. Dus ik naar de chauffeur.. Maar goed dat ging natuurlijk niet door.. Corrupte bende..

Met dat ik de taxi uitstapte begon t echter te regenen. En na wat rond gekeken te hebben dacht ik; ik ben er wel weer klaar mee.. Waar is de bushalte? Maar wat bleek, die kwam alleen daar als ie passagiers had. Vaaag. Ik moest maar een taxi nemen.. Maar ja ik was alleen. En ja hoor voor 250 mocht ik mee. Of voor 100 achterop een scooter.. Dus ik dacht echt FF.. shit.. en nu? Toen er 3 Portugezen aan kwamen lopen. Ik vroeg of zij ook terug moesten en ze zeiden ja als we straks klaar zijn wel. Die gingen de berg nog wel beklimmen. Teleurgesteld draaide ik me om. Totdat de jongens me vroegen om mee te gaan. Ik zal jullie vertellen. Ik was zo blij als een kind, haha.. Totdat ik 200 van de 1260 treden had beklommen.. Pffff.. Wat was het zwaar.. In die hitte! Ik heb maar tegen de boys gezet dat ze hun eigen tempo moesten doen, want ik kon toch niet volgen.. Maar ik heb t gered! En iedereen die ik tegenkwam (onderweg naar beneden) zei .. The view is spectaculair! It is all worth it!

Nou echt.. T was prachtig hoor... Maar of het die prestatie waard was.. Nee niet echt.. Lions hill/tafelberg waren toch echt beter..

Maar ja.. Dan moet je nog naar beneden.. Dat is nog eng ook.. Dus na zo'n 300 treden beginnen je benen te trillen (van zowel de angst als het gewicht wat er elke keer op terecht komt) en ja.. Dan moet je er weer nog 900.. Goed.. Volgens mij is t wel duidelijk.. Dit nooit meer..

En dan ben je beneden,waar allemaal aapjes aan t spelen zijn, en dan zeggen de kerels doodleuk.. Ooh kijk een forrestparc. Nou ik zag die trap en zei: veel plezier ik wacht hier wel..

Maar... T bleken maar 130 treden omhoog te zijn.. Dus dacht ach Elly kom op FF doorbijten! Zonde als je dit moet missen.. En dus ben ik ook daar nog heen gegaan. Was wel tof.. Echt een wandeling door t oerwoud, met een grot, mega boom, mega spin, schildpadden etc.

Uiteindelijk zijn We een heel stuk gaan lopen richting de stad, want elke chauffeur probeerde ons alsnog af te zetten..  Maar de laatste kwam ons toch maar achterna.

Samen met de jongens nog wat wezen eten en er vervolgens vroeg ingekropen vanwege het slaapgebrek van de afgelopen week..

Vanmorgen mijn spullen gepakt en verkast naar ao nang (kustplaatsje in Krabi). Sfeer is gelijk beter. Toen ik de buschaufeur vroeg waar yellow sun (had ik over gelezen) was, bracht ie me er zelfs naar toe zonder toeslag..

Eenmaal aangekomen werd ik zoo ontzettend vriendelijk ontvangen dat ik wel moest blijven.. Nu hopen dat ik hier wat medereizigers kan ontmoeten.  Vanmiddag heerlijk op t sterand gelegen en gezwommen.. Eindelijk! En supermooi ook al.. Als het goed is wordt het vanaf nu elke plaats mooier.. Dus ben benieuwd!

Helaas regent het. U al ruim 2 uur.. Dus hoop niet dat dit zo blijft..Regenseizoen zou over zijn.. Hahah!

1. Priyanka:
    26 november 2014
    Wat zal jij straks thuis een goede conditie hebben :).. En wat betreft die Portugezen op de foto, die zien er goed uit... stay connected zou ik zeggen!!! Ik vind je pas een held dat je dat oerwoud bent ingegaan, spinnen mij niet gezien!