Vientiane & back to Thailand

24 november 2014 - Bangkok, Thailand

Na een redelijk comfortabel ritje in een minibus kwam ik samen met Nikki & Femke in Vientiane aan. Na een uur zoeken naar een betaalbare 3persoonskamer, hebben we maar gekozen voor een 2 en een eenpersoons kamer. Was wel een mooi guesthouse (mixay Paradise). We sliepen wederom op de 4e etage en hier hadden ze gelukkig een lift.

Snel opgefrist en de nightmarket opgegaan en wat te eten gezocht. Vervolgens alle drie een relax/regel avond ingelast. We hadden namelijk goede wifi en die was in de rest van Laos dramatisch. Heb er ook echt uren over gedaan om mijn vlucht  te boeken.
Maar goed voor dinsdagmorgen heb ik wederom een vlucht geboekt. Dit keer van Bangkok naar Krabi (in het zuiden van Thailand) bus of trein duurt namelijk erg lang.. En de trein was nog duurder ook. Dit aangezien ik nog geen 15 euro heb betaald.

De volgende dag zijn we per fiets de hoofdstad van Laos gaan verkennen. Was echt een geslaagde dag. We zijn begonnen bij een croissanterie voor een ontbijten. Vervolgens hebben we de ArC de triompf, het symbool van laos, diverse tempels en de sunset bekeken. De Sunset trouwens vanaf een rooftopbar. Erg goed uitzicht! Na wat Thais eten, waar we superlang op moesten wachten, hebben we bij de guesthouse nog wat te drinken genomen. En nog even gezellig gezeten en toen afscheid genomen.

De volgende morgen zou ik om 9.00 uur opgehaald worden om naar t vliegveld te gaan. Hij was er alleen om half 10 nog niet. Uiteindelijk kwam ie vijf minuten later, maar heb m toch even laten weten dat ik het er niet mee eens was.

Maar goed mijn vlucht naar Bangkok. Had dus ontzettend moeite met boeken. Daarom heb ik maar een frequent flyer account aangemaakt, zo hoefde ik in ieder geval niet elke keer mijn gegevens in te vullen. Kom ik bij de incheckbalie, zegt die vrouw: u kunt gebruik maken van onze Airlinelounge. Niet wetende wat ik er kon verwachten daar maar naar toe gegaan. Kom ik binnen in een ruimte met superrelaxete stoelen (heel fijn na 3 weken houten stoelen,krukken of bankjes). Ook stond er een buffet met allerlei taarten en  broodjes, gratis sappen, koffie, thee en zelfs bier (mocht iemand daar zin in hebben om 10 uur smorgens). In weken trouwens ook al niet zon schone wc gezien. Leuk om een keer mee te maken!

Vervolgens ook een heerlijke (te vroeg vertrekkende, korter durende) vlucht gehad naar Bangkok. Daar op zoek gegaan naar de shuttlebus die me gratis van het ene naar het andere vliegveld kon brengen. Na 3 keer vragen eindelijk gevonden. (Ze maken natuurlijk geen bewegwijzering voor gratis vervoer) Gelukkig geen file en dus was ik binnen 45 op Don Mueang airport. Ik had op internet een guesthouse gezocht die hiervan in de buurt was. Dus taxi genomen, en gezegd dat hij zijn meter aan moest zetten. Hij zei vervolgens me voor 40 Bath weg te brengen. Prima dacht en zei ik.  En vertelde de chauffeur dat ik zojuist bijna was afgezet voor 200 Bath. En dat ik blij was dat hij gewoon een eerlijke prijs noemde. Yes. Was zijn antwoord, waarop ie nog geen minuut later zegt dat zijn prijs van 400 Bath toch wel erg goedkoop is. Dus ik schrok natuurlijk.. En zeg luister dit was de afspraak en niet dat. Hij probeerde nog een keer 300 bath, waarop ik zei nee en liet het toen rusten. Ik ook want ik dacht hij krijgt gewoon niet meer.

Ik had trouwens ook 2 keer gevraagd of hij de weg wist. "Ja natuurlijk, ik kom uit Thailand!"  maar natuurlijk ik weet ook overal in Nederland de weg. Toen ie inmiddels 3 keer naar de naam van mijn guesthouse had gevraagd, begon ik m een beetje te knijpen. Maar.. Hij vroeg me om het telefoonnummer en heeft zich vervolgens de weg uit laten leggen. Nu vond ik dit allemaal niet echt heel goede tekenen. En inderdaad we kwamen ergens midden in een Thaise wijk uit. Geen winkels in de buurt (behalve dan de plaatselijke kioskjes), maar het guesthouse is prima. Denk alleen dat er weinig westersen slapen, want ze kunnen geen woord Engels.

Ik probeerde namelijk aan de gastvrouw te vragen hoeveel ik de taxi diende te betalen, maar dat begreep ze niet.
Pas toen ik de chauffeur zijn 40  Bath gaf, werd duidelijk wat ik had gevraagd. Ik zei dat we dat hadden afgesproken en dat ie anders zijn meter aan had moeten zetten. Hij werd alleen wel een beetje boos. Gelukkig zei de gastvrouw toen dat het 150 Bath was. Ook daar was mr. "Ik weet de weg" het niet mee eens. Maar dit is dus wat ik normaal gesproken zou moeten betalen. Dus ik vond het goed zo.

Vannacht vroeg uit de veren want vlieg morgen om 06.00 naar Krabi (kust van zuid Thailand!)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ernette:
    24 november 2014
    Goed gedaan joh..je niet af laten zetten. Maar dat is toch wel spannend dan wanneer je alleen bent.
    xxx
  2. Mam:
    24 november 2014
    that's my girl. Poot stijf houden.
    xxx mam
  3. Priyanka:
    25 november 2014
    Hahahaha wat een verhaal!! Die garderense krijgen ze niet ( of is dit typische uddels :p) En een schoon toilet dat is zeker fijn, valt me nog mee dat ze toiletten hebben ;).. Ohh nog een maandje en dan zit ik ook in jou verhalen yheeee!!!!
  4. Mam:
    25 november 2014
    Bedankt voor de mooie natuur foto,s en laat ons maar meebeleven.