Vang Vieng

22 november 2014 - Vang Vieng, Laos

Na een helse busrit van zo'n 7 uur door de bergen, in een zogenaamde VIP bus, kwamen we aan in Vang Vieng. Het eerste de beste guesthouse was prima, central backpackers. We hadden besloten om er een rustig avondje van te maken, totdat we 4 Belgen van de slowboot tegen kwamen. Hier zijn we mee uit eten geweest en vervolgens hebben ze ons op sleeptouw genomen de kroegen in. Je krijgt overal gratis drank en in 1 kroeg zelfs een uur lang. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom. Resultaat is dat iedereen binnen de kortste keren dronken is en je ohoh cherso achtige sfeer hebt. Wel apart om n keer mee te maken.

De volgende dag kwamen de andere slowboot mensen aan. We hadden al afgesproken om vrijdag met ze te gaan tuben. Maar t stadje is klein en dus zie je iedereen lopen.
Femke, Nikki, Stefan en Christian wisten waar wij sliepen en dus kwamen ze ons vergezellen. S avonds zijn we met de hele groep gaan eten en stappen.

Zoals afgesproken gingen we de volgende dag tuben. Dit houdt in dat je een opblaasbare band krijgt en vervolgens de rivier afdrijft. Onderweg gooien barretjes touwen uit, waarmee je je naar de kant kon trekken. Was ontzettend tof! Een groot feest. Af en toe een drankje genomen, maar sommigen waren s ochtends al de weg kwijt. De hele dag door heb je dus een dansende menigte om je heen. Aan het eind moet je nog een uur lang terugdobberen. Dit deden we door elkaars band te pakken. Zo hadden we een gezellige grote groep.

Verder hebben we in Vang Vieng weinig anders gedaan. En er is ook weinig te doen, bovendien voel ik me 2 dagen niet lekker. Dus tijd om weer verderop te gaan. Eerst naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. En vanuit daar vlieg ik maandag weer naar Bangkok.Joyce en ik hebben nu ook afscheid genomen. Zij is nu onderweg naar 4000 Islands (zuid Laos).

1. Priyanka:
    22 november 2014
    Ik hoor het al..drank in overvloed
  2. Mam:
    22 november 2014
    al die drank moet een keer kunnen .
    Je bent iedere keer niet lekker, is al het water dat je op en in gaat wel betrouwbaar, je krijgt toch af en toe wat binnen denk ik, let daar is op.
    Behouden vlucht. xxx mam
  3. Dirk Hoefman:
    23 november 2014
    Ha Elly,

hemeltje. Jij ziet in 1 maand meer van de wereld dan ik in m'n hele leven.
    Verschil moet er zijn natuurlijk maar ik vind een ritje naar de Veluwe al een "trip".
    Geniet er maar van, blijf heel en "be careful out there".

Groeten!
    Dirk
  4. Wim klein gotink:
    17 december 2014
    wij hebben bij ons in het bedrijf een kreet wat voor jou ook wel van toepassing is: keal keal wat looij oew goan! ( voor jou dan geen keal..kerel.. maar vrouw vrouw.) Gaaf man om dit allemaal mee te maken. Wij hebben ook al veel van de wereld gezien en meegemaakt maar dit lijkt wel de overtreffende trap. Geniet er nog van!!!!!