Ko lanta

1 december 2014 - Ko Lanta, Thailand

Zaterdag werden we om half 10 (10 uur dus) opgehaald om de ferry naar Ko Lanta te nemen. In de bus ontmoetten we matt en Jeremy, beiden uit de VS.

Jeremy was al eerder op Ko Lanta geweest en wist dus precies waar we moesten zijn. De tocht met de ferry duurde 2,5 uur en was heerlijk. We hadden met zijn vieren een perfect plekje op het voordek( ok ik ben wel verbrand.. maar toch)

Jeremy was de vorige keer bevriend geraakt met tuktuk chauffeur mood en dus zaten we, na aankomst, binnen no time in de tuktuk.
Deze bracht ons naar long beach. Een van de vele prachtige stranden van Lanta. Na wat rond gelopen te hebben vonden we een plek met nette bamboo hutjes voor een redelijke prijs. Eenmaal gesettled zijn we een wandeling gaan maken over het strand en even gaan zwemmen.

S avonds zijn matt, heidi en ik met zijn drieen wat gaan eten en hebben vervolgens een biertje genomen in de bar waar jeremy slaapt. Hier aardig wat mensen ontmoet. Van echte backpackers tot mensen die hier al maanden zijn (lees:niksnutten).
Die avond zou de jungleparty 10 km verderop de place to be zijn. Dus ik bem mee gegaan. Er was echter niets aan.. haha. Maar ja ook weer gezien.

De volgende dag toch maar een scooter gehuurd...anders kom je nergens of betaal je je scheel aan de tuktuks. Ik startte het ding, kwam 100 meter ver en kwam erachter dat er geen druppel benzine meer inzat.. vol mee, vol terug kennen ze niet. Hier is het leeg mee, leeg terug.
Gelukkig heb je langs de kant van de weg allemaal zaakjes die brandstof in whiskey flesse verkopen..

Eerst ben ik naar het noorden van het eiland gereden.. daar zit een duikschool en daar werkt de zoon van een van de vaste gasten van zondag.. ik werd hierover getipt en dacht ik zoek m wel ff op. Hij was alleen wel aan t werk, dus ben ik s avonds teruggegaan. Gezellig gekletst en nog wat gedronken met zijn duikcollega's.

De rest van de dag voornamelijk rond gescooterd en veel uitgezocht over het vervolg van mn reis.. oh en ik zou het bijna vergeten.. een pedicure genomen.
S avonds eerst lekker gerelaxed en daarna nog even naar de liveband in the treehouse geweest. Dit is ook echt letterlijk een boomhut.. supermooi opgezet.

Vandaag had ik met onder andere jeremy afgesproken om te gaan kayakken. We hadden besloten om om 8 uur te gaan ontbijten.. meneer was er om half 10 nog niet.. pff de thaise mentaliteit zit er bij sommigen al goed in.. uiteindelijk zijn we om twaalf uur in de taxi gestapt samen met matt..
T scheelt dat ik hier morgen weg ga..

Het kayakken zelf was erg leuk. Alleen super onhandig voor hem, omdat ik lang niet zo veel kracht had.. we hebben dus vooral om ste beurt gepeddeld. We baalden alleen dat we geen kaart hadden. Het was namelijk in de mangrove en alles lijkt op elkaar.. wel leuk om weer hele andere natuur te zien.. duizenden krabbetjes in alle kleuren vliegen in en uit hun holletjes! Ook hebben we heel veel lopende visjes (ja je leest het goed) gezien. Ze worden ook wel slijklopers genoemd. Helaas geen foto, want ze zijn supersnel.

Drie kwartier voordat we de boot moesten terugbrengen begon het te gieten! Was wel heel apart.. zo warm! En het gaf ook wel een grappige wending aan ons avontuur.

Morgen vervolg ik mn reis naar Ko lipe.. vanaf dit eiland kan ik de volgende dag de grens over naar het maleisische eiland Langkawi.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Priyanka:
    Haha leuk verhaal
  2. Mam:
    1 december 2014
    he, wat een nare verhalen weer , maar niet heus.
    ik vind duiken eng en gevaarlijk !
    Blijf vooral genieten !
    groetjes van pap en mam
    XXX
  3. Janneke Bakkenes:
    1 december 2014
    Jij hebt straks vast de beste tips voor de reisbureaus (of ons)
    Je beleeft van alles wat. Pas goed op jezelf en geniet ervan ondertussen.