Ferry, Ko lipe & Langkawi

3 december 2014 - Langkawi, Maleisië

Gisteren heb ik de ferry naar Ko Lipe genomen. Duurde natuurlijk weer veel langer als beloofd.. Maar de boot was vrij leeg en dus heb ik nog best wel even kunnen slapen. Verder veel gelezen..

Rond 16 uur kwam ik aan op Lipe. Oftewel op een platform. Vanaf daar moet je natuurlijk weer een longtailboot nemen naar het eiland zelf.. Aangekomen liep ik de walkingstreet op om te zoeken naar n slaapplek.. Wat een leuk eiland is Lipe! Beetje pitoresk ofzo.. Maar ook wel weer toeristisch..

Uiteindelijk heb ik in gecko resort een hutje kunnen krijgen voor veel te veel geld.. Maar was wel ongeveer t goedkoopste. En een mooi plekje.! Vervolgens naar het strand gelopen voor de Sunset en daarna wat winkeltjes bekeken. En toen was het al weer etenstijd.. Omdat lipe erg duur is, besloot ik mezelf dan maar eens te trakteren op een verse vis van de BBq. Dit werd red snapper..en vervolgens liep ik t restaurant in om een tafel te zoeken. Er zat een jongen alleen, dus vroeg ik of hij ook alleen reist en of ik bij m mocht komen zitten. Dit doe ik wel vaker als ik alleen ben. Bleek het een Nederlander te zijn... Nou het was best gezellig dus hebben we ook nog ergens een biertje gedronken.

De volgende morgen moest ik er vroeg uit om de boot naar Langkawi (Maleisië) te pakken.. Die zou om 11 uur vertrekken.. Maar ik moest eerst nog lang de immigratie.

Boot ging netjes op tijd weg en kwam ook op tijd aan. Snel even wat Maleis geld gepind en naar buiten gegaan. Daar gevraagd waar ik heen moest voor betaalbare slaapplek en er werd me verteld dat ik taxi moest pakken naar chenang beach. Dit deed ik en ik kon de taxi met een Maleis gezin delen zodat ik niet het volle pond hoefde te betalen.. Erg fijn. De taxichauffeur heeft me vervolgens overal en nergens heen gebracht. Net zo lang tot ik tevreden was met een kamer en zijn prijs. Superaardig. Had al een paar keer gezegd dat ik ook wel kon lopen.. Maar dit wilde hij niet. Ik was nog bang dat er een addertje onder het gras zou zitten.. Maar nee... Iedereen is overigens heel aardig hier.

Ik heb alleen geen fijn gevoel bij de plek..en dus pak ik morgenvreog alweer de boot naar Penang. Hier ga ik in het huis van Alex slapen. (Die heb ik ontmoet op ko Lanta.)

Kijken of dat beter bevalt..

1. Priyanka:
    3 december 2014
    Mooie foto's ziet er inderdaad gezellig uit!!!
  2. Janneke Bakkenes:
    4 december 2014
    Waarom had je geen goed gevoel bij die plek?
    Ga je tzt nog weer terug naar Thailand?
    Ben benieuwd of Maleisië heel anders is.
    Ik wens je veel leuke mensen toe op je reis.

Gr. Janneke
  3. Ernette:
    4 december 2014
    Die eerste foto dat is echt een postkaartje. .wat een plekken kom je meis. Wat fijn ook dat wanneer je er niet fijn voelt gewoon lekker je spullen kan pakken en gaan. Hier gaat alles goed. Morgen de voorlopige koopcontracten tekenen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en belevenis. K vind erg leuk om te lezen. Xxx