van Bangkok naar Sydney

31 december 2014 - Sydney, Australië

De wekker gaat om half 7, nog 1 keer even een ijskoude douche trotseren, ontbijten
en een laatste bagagecheck. Dan is het zover... rond acht uur wordt ik opgehaald door een minibusje.. de chauffeur heeft er zin in en manouvreert zich zonder enkele moeite door het drukke verkeer van Bangkok heen. Eenmaal op de snelweg gooit ie helemaal t gas open. Ik dacht nog even nou.. ben benieuwd of ik levend bij het vliegveld aankom.

Gelukkig liep ik rond 9en de vertrekhal binnen. Ik voelde me heel vreemd.. maar goed alle douane en securitychecks weer doorstaan en uiteinderlijk bij de gate aangekomen. Daar zaten echt alleen maar aziaten! Voelde me zo blank/europees en aangekeken..

eenmaal in t vliegtuig bleek het vrij rustig en dus had ik niet iemand pal naast me. Heb lekker een filmpje gegeken, gegeten, een half uur geslapen en toen waren we er al weer. Taipei.. hier ging het lange wachten beginnen.. was best een mooi winkelcentrum bij hoor, maar dat heb je na een uurtjr ook wel gezien. Verder waren er maar 3 restaurantjes die allemaal hetzelfde hadden.. en natuurlijk dik aan de prijs!
De enige mazzel was dat het gratis internet wel redelijk goed was.. dus heb uitzending gemist zitten kijken. Maar heb me verder enorm verveeld!
toen de 7,5 eindelijk om waren konden we boarden.. dacht eerst nog oh dit is ook een rustige vlucht, maar nee het toestel kwam gewoon vol..

Gelukkig had ik in thailand wat slaappillen gehaald. Dus eerst weer 2 filmpjes fekeken en daarna heerlijk in slaap gevallen. Ik werd wakker door de geur van het ontbijt van mn buurman. En nadat ik ook t mijne op had, ben ik zo weer gaan slapen.. Een kwartier voor de landing werd ik wakker. Ideaal!

zoals bij vele bekend moet je voor binnenkomst in australie een formulier invullen waarmee je aangeeft bepaalde dingen wel of niet in te voeren. Nou stond daar ook op:schoenen met vieze zolen. En mijn bergschoen waren best heel ranzig. Dus ik besloot ze aan te geven (heb te vaak naar border security gekeken om het niet te doen) maar dit is best wel heel grappig. Ze vroeg waar ik was geweest en of ik ze wilde laten zien. Vervolgens trok ze de conclusie dat ik er goed aan had gedaan om ze aan te geven. Ze nam ze mee en een paar minuten later kwamen ze gedesinfecteerd en schoon terug.. erg handig!

Daarna maar even naar info gegaan wat de beste manier was om bij mn hotel te komen.. dit bleek trein en bus. Maar welke bus dat moest ik dan maar even daar vragen. Ok.
Dus trein in en weer uit.. ik werd naar driie verschillende bussen gestuurd.. tja dan toch maar taxi vanaf daar.. Het hotel blijkt inderdaad een studentencomplex. Prima en schoon..

Ben even wat boodschapjes gaan doen en vervolgens even een powernap en een douche. Ik ga straks terug naar t vliegveld om priy op te halen. Had namelijk gezegd dat ik dat niet zou doen.. dus wel even een leuke verrassing denk ik!

1. Ernette:
    31 december 2014
    Leuk voor priyanka. Mooie verrassing denk ik. Ik vind van die schoenen grappig had je niet meer paren die schoon gemaakt moest worden. Xxx
  2. Mam:
    31 december 2014
    happy New Year schat. Veel plezier met Priy.
    (Priy let je een beetje op haar ) haha.
  3. Jan en jannie:
    Hallo Elly,
    We volgen je al de hele reis.
    Geweldig wat je allemaal doet. We zijn wel een beetje jaloers. Je hebt toch al veel mooie plekken bezocht en veel gezien.
    We hebben Thailand ook bezocht. Maar Australië is toch weer heel anders. Ze hebben in Australië hele giftige beestjes. Zelfs een kleine spin kan al behoorlijk giftig zijn. Kijk je schoenen goed na 's morgens of er niks in zit. Maar dat ben je wel gewend van Thailand en Maleisië.

Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Geniet er van.

Groetjes, Jan en Jannie
  4. Carl en Coby:
    2 januari 2015
    Hoi Elly,
    Gelukkig nieuwjaar en gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.
    Leuk om je verhalen te lezen en nog veel plezier gewenst de komende tijd.
    Groetjes,
    Carl en Coby
  5. Wim klein gotink:
    4 januari 2015
    happy new year to you so far away. have a nice yourney and be carefull so you can tell us all about you have seen!