Camper: Cape Hillsborough & Cairns city

30 januari 2015 - Cairns, Australië

Vanuit Airlie beach zijn we teruggereden naar Cape Hillsborough. Dit hadden we als tip gekregen van een stel die we onderweg tegengekomen waren. Hier is een camping middenin het national park, direct aan het strand. Bij zonsopgang komen wilde kangaroes en walleby's naar het strand en dit wilden we graag meemaken.
Toen we incheckten bleken we camper nr 2 op het hele park te zijn.. later kwamen er nog 5 bij.. kortom het was heerlijk rustig!
Wat betreft mensen althans, want aan insecten geen gebrek.. wat een klerebeesten!
S middags hebben we heerlijk in het zwembad gelegen, want iets ondernemen was in de hitte geen optie.. Tegen de tijd dat de zon onder ging, kwamen de kangaroes en walleby's al op het park te voorschijn. Wel grappig om ze zo tussen de campers en huisjes door te zien hoppen. Toen ik savonds naar de wc ging kwam er een grote opeens voor me langs springen..
Verder was er weinig te beleven aangezien we in de middle of nowhere waren en dus maar weer op tijd naar bed. Dit bleek een ware hel.. zo benauwd hadden we het nog niet gehad.. we hebben geen oog dicht gedaan. Om kwart voor 5 ging de wekker en daar waren we eigenlijk allebei blij om.

Toen we het strand opliepen waren er al een aantal dieren en er kwamen er nog wat bij. We hebben genoten! Ook van de zonsopgang!
Na een ontbijtje zijn we vervolgens naar Bowen gereden. Hier wilden we overnachten, maar we hebben besloten om toch maar door te rijden naar Townsville. Hier is verder ook weinig te beleven, maar het de camping waar we op staan is prima! We hebben weer verscheidene leuke gesprekken gehad met australiers in het zwembad. Gelukkig deze nacht redelijk geslapen.
De volgende dag hadden we weer een flinke etappe voor de boeg. Op naar Cairns!
Onderweg zijn we gestopt bij een national park en hebben we een track (je) gelopen naar een lookout voor een waterval. Dit was allemaal net te doen in de warmte. Ik heb nog even een snelle duik genomen in 1van de rockpools van de waterval.

Ook zijn we even gestopt in mission beach. Dit plaatsje is bekend om haar mooie strand en om de bijna cassowaries. Dit is een soort emoe achtige vogel die bijna uitgestorven is. Ik denk dat we zo'n 30 bordjes zijn tegen gekomen met pas op voor overstekende cassowaries.. maar heb nog geen staartveer van die beesten gezien. Maar geef ze eens ongelijk met +/- 40 graden..
We hebben snel een (warme) duik genomen en weer verder gereden. Was overigens weer een super mooie route! Om half 5 kwamen we aan in Cairns. We parkeerden de auto bij het touristencentrum en werden overstemd door gekrijs. We dachten van vogels, maar toen we keken hingen er honderden vleermuizen in de bomen. Erg ongebruikelijk bij klaarlichte dag en in de hitte. We hebben weer wat foldertjes meegepakt en op aanraden naar een camping gereden. Deze is wel gezellig! Ligtin het centrum en er zijn veel reizigers van onze leeftijd. Waaronder een nederlands stel dat we in het zwembad ontmoetten en waar we vervolgens tot na twaalven nog mee hebben zitten kletsen. Zij kwamen net uit de outback en hebben al een stukje zuid australie gedaan. Ook zijn ze naar sri lanka geweest.. kortom genoeg verhalen om uit te wisselen.
Na een vrij koele nacht, zijn we eerst Cairns gaan verkennen. De stad zelf stelt niet zo heel veel voor. Het wordt dan ook "the gateway" genoemd. Je kan vanuit hier namelijk wel heel veel dingen doen. Zoals bijvoorbeeld naar het great barrier reef.. en dus hebben we voor morgen onze eerste duiktrip geboekt. Spannend! Daarna zijn we naar de crystle cascades gegaan. Dit is wederom een waterval in een national park, maar met betere zwemplekken.. heerlijk koel! S avonds zijn we naar de nightmarket in het centrum gegaan.. maar dit stelde niets voor. Tenslotte nog even een drankje gedaan bij een kroeg met veel te harde live muziek (wel een goede band overigens). Em toen weer afgetaaid richting bed..

1. Jan en Kitty:
    2 februari 2015
    Konden jullie daar maar voor altijd blijven he. Maar dan moeten je ouders wel een nieuwe bikini opsturen omdat de ander zo langzamerhand al slijtage vertoont. Groetjes en nog lang plezier. Geniet nog maar want de dag is zo weer voorbij.