Camper: De laatste dagen (Cairns)

5 februari 2015 - Cairns, Australië

Na een voor Priy vreselijke nacht in Port Douglas (warmte en muggen) reden we via Ellis Beach terug naar Cairns. We konden helaas niet zwemmen bij Ellis want ondanks het net, wat ook hier is geplaatst, waren er marine stingers. Priy was het slapen in de camper helemaal zat en dus hebben we jj's backpackers opgezocht. Hier had ik al geboekt voor 5 feb, dus dat was makkelijk. We kwamen echt binnen in een warm nest. De eigenaresse Tracy was superbehulpzaam! En ondanks dat we een dormbed (in een kamer voor 3 personen) hadden geboekt, hadden we de kamer voor onszelf!
Die middag zijn we eerst naar de mall gegaan, aangezien priys telefoon er mee op was gehouden. Die laten fixen, wat geluncht en naar de lagoon gereden voor wat afkoeling. Dit keer met drinken en snacks, zodat we het goed uit konden houden. Savonds was het pizzanight in t hostel en konden we lekker goedkoop pizza eten! Daarna lekker gerelaxed (en eindelijk de eerste aflevering van wie is de mol terug gekeken! ).
De volgende (en tevens laatste dag samen.. :( ) stond er een roadtrip landinwaarts op de planning. We reden als eerst naar Mareeba. Onderweg zagen wr onze eerste echte slang.. nouja vooral Priy, want ik reed er dwars overheen.. oepsie! Tja je kan ook niet echt meer remmen als jr 100 rijdt..
Net buiten Mareeba bevindt zich een camping, vanaf waar je een mooie trek kan lopen (zeg maar gerust klimmen), over een rotsachtig stukje natuur. Dit gebied geeft een idee hoe de outback er uit ziet en daarom wilden we hier graag heen. Ook kon je hier de wilde rockwallabys voeren. Was weer erg leuk. Deze zijn wat schattiger en mooier als de gewone. De volgende stop was bij Mt uncle. Dit is een distillerij van wodka, rum, gin, whisky en een likeur genaamd sexy cat. Hier hebben we een miniglaasje geproefd en geluncht.

De trip ging verder naar Atherthon, hier wilden we naar de Crystal caves, in de veronderstelling dat dit een grot was. Het bleek echter een museum dus zijn we doorgereden naar yungaburra. Hier was een meer, wat wel mooi was, maar niet om in te zwemmen.. genietend van de mooie landerijen en natuur langs de kant van de weg zijn we nog naar een waterval geweest en vanaf hier terug naar Cairns. Een stuk van de weg bestond uit 19 km zigzagbochten om een berg heen. Het had hier net hard geregend en de stoom kwam van het wegdek. Ineens was er een prachtige regenboog tussen de bergen te zien.. genieten!
Eenmaal terug bij het hostel hebben we de camper uitgemest en schoon gemaakt. Wat kan een mens toch een hoop troep verzamelen in een maand.. haha..
Daarna zijn we uit eten gegaan aan de boulevard. Ons laatste avondmaal viel helaas een beetje tegen (we hadden beter zelf kunnen koken).
Tja de volgende morgen was het tijd om afscheid.te nemen. Eerst van het campertje, die ons maar liefst 4853 km door Australie heeft gereden. We hebben nog even flink zitten klagen vanwege de mankementen en kregen vervolgens 160 dollar terug.. met de mededeling dat we moesten mailen als we dat niet genoeg vonden. Dit gaan we (nederlanders die we zijn) natuurlijk doen. We vonden gewoon als je een hoop geld betaald, moet iets gewoon goed zijn en niet halfgebakken. Alle mankementen hadden namelijk voorkomen kunnen worden als ze de camper goed hadden nagekeken voordat ze hem aan ons meegaven. Dit wordt dus nog vervolgt..
We hebben trouwens nog geen excusus gehoord of iets. Die man wist niet hoe snel ie moest vragen of ie een taxi voor ons kon bellen.
Toen was het ook tijd om Priy gedag te zeggen. Via deze weg nog een keer bedankt voor de gezelligheid en het delen van deze geweldige ervaring
Dit pakken ze ons mooi niet meer af! Wie kan er zeggen dat ze eieren van een bedreigde zeeschildpad hebben verplaatst? Wij! En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.. Geniet van je eigen bedje in het mugvrije, maar koude nederland!

En ik.. ik heb vandaag heerlijk gerelaxed, mn tas gereorganiseerd en nog meer gerelaxed!
Klaar voor de next destination: Adelaide!

1. Mam:
    6 februari 2015
    Bericht ontvangen dat je weer veilig geland bent.
    Nu nog 2 maanden weer alleen. We kijken weer uit naar je volgende verhalen. Succes!!!
    gr. pap en mam
  2. Priyanka:
    8 februari 2015
    Was zeker een geweldige ervaring, thanks en tot snel