Camper: Rainbow beach, Tin can bay, Hervey bay & Fraser island

23 januari 2015 - Fraser Island, Australië

Na een uurtje heerlijk op het strand te hebben gelegen, besloten we om nog wat te gaan lunchen en dan de camping weer op te zoeken. We zagen echter een grote berg zand en besloten op onderzoek uit te gaan. Dit bleek een Sand blow en maakte deel uit van een national park. Wat hebben we hier genoten! Vooral ook omdat we gedurende 15 minuten gewoon helemaal alleen waren. Bovendien zat het weer mee en kregen we prachtige luchten te zien.

Hierna zijn we wel naar de camping gegaan en hebben daar nog even gezwommen. Hier hebben we een dame uit cairns ontmoet die ons nog wat bruikbare tips heeft meegegeven.

De volgende morgen ging om 5.45 de wekker... dolfijnen voertijd!
We kwamen natuurlijk veel te vroeg aan, maar mochten in ieder geval mee doen. Na een half uurtje kwamen de dolfijnen. Zo bijzonder.. 1 van de dolfijnen had een steen/spons meegenomen als bedankje voor het voer. De vrijwilligers van het centrum vertelden van alles over de dieren. Eerst mochten we een uur kijken en bij ze het water in. Vervolgens moesten we in een rij gaan en mochten we om ste beurt een visje geven. De vrouw zette er echter zo veel haast achter.. dat het een beetje een anti climax moment was. (Gelukkig hebben we de foto's nog)

Op naar Hervey bay, de gateway to Fraser island. Onderweg nog wat wilde paarden gezien, maar dit keer verder geen bijzonderheden.
Eenmaal aangekomen, zijn we eerst naar het infopunt gereden, want we moesten een aantal dingen uitzoeken.
wederom weer een fijne camping gevonden. De rest van de dag werd een regel/relaxdag.. en we zijn nog even door het dorpje heen gereden. Helaas was er niet veel te beleven.
De volgende dag werden we om 7.15 (7.40) opgehaald voor de Fraser tour. We hadden gekozen voor een kleine groep met 14 personen.
Op weg naar de ferry zagen we een heleboel kangaroes en tijdens de boottocht hebben we een paar dolfijnen gespot.
Onze gids heet Hans, kwam uit Duitsland en woont al een aantal jaren in Australie. Hij was erg aardig, grappig en vertelde veel. Beetje jammer dat we de helft niet konden volgen door zijn binnensmondse praten en het lawaai van onze 4x4 truck die over de bumpy roads hobbelde.
Over de bumpy roads gesproken.. die kon je vergelijken met van die militaire wegen die gebruikt worden door rupsvoertuigen.. maar dan nog met om de 10 (als het niet minder was) meter een gat in de weg of een boomwortel over de weg. Dit maakte het rijden al een heel avontuur. Af en toe moest je oppassen dat je niet met je kop tegen het dak knalde.
De eerste stop was voor een aantal inmens
Grote en dikke bomen. Voor sommigen heb je wel 7 mensen nodig om ze te omarmen. Daar dronken we koffie en vervolgenden onze weg naar Lake Makenzie. Dit meer lijkt op een tropisch eiland. Prachtig wit zand en zeegroen/turquoise water. Bijkomend voordeel is dat t zoet water is en bovendien heerlijk van temperatuur!
Na een uur zwemmen hobbelden we verder naar Central station, het tropisch regenwoud van het eiland. Hier gingen we picknicklunchen en konden we een wandelpad volgen langs een kraakheldere beek en door het regenwoud. Dit was echt prachtig! 1 van de boomsoorten (die we elders ook al vaak tegen zijn gekomen). Vervelt 2 keer per jaar. Ze zijn over het algemeen grijs, maar tijdens het vervellen worden ze zwart, geel, rood en wit. Ze zijn echt prachtig om te zien! Tijdens de lunch kregen we gezelschap van een wilde dingo.
Na weer een half uur geshaked te zijn, kwamen we bij 75mile beach. Dit is eigenlijk gewoon strand, maar tevens ook een weg. Er staan zelfs borden met de maximum snelheid (80). Het heeft wel wat om zo langs de oceaan te scheuren( en wat was het fijn dat het even niet hobbelde).

Langs het strand hebben we onder andere een scheepswrak, het heerlijk koele beekje ellis creek & the coloured sands bezocht. Dit laatste zag er uit als een gebergte, maar er kwam geen steen aan te pas. Erg mooi!
Via Kingfischer bay, gingen we per ferry weer terug naar Hervey Bay.
Al met al een leuke dag gehad, maar we vonden het allebei niet zo geweldig als we verwacht hadden. Maar goed je moet er toch zijn geweest
s avonds hebben we nog een film gekeken en toen vroeg gaan slapen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ernette:
    23 januari 2015
    Hoi hoi..mooi hoor is het daar tot hoe lang blijft priy nog? is Australië een duur land? veel plezier nog.xxx