Chiang mai

10 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Jeetje wat kan je veel meemaken in 1 week zeg! Woensdag verlieten we sukhothai per bus om vervolgens  na 6 uur aan te komen in Chiang Mai.
De busrit was een ervaring op zich. Oud en lek. We reden namelijk door de stromende regen en op een gegeven moment regende het ook in de bus. Aangekomen op het busstation moesten we ons guesthouse bellen en dan zouden die ons oppikken.
We hadden inmiddels research gedaan waar we zouden slapen en het stond niet echt goed aangeschreven. Het viel gelukkig reuze mee. Alleen niet zulke vriendelijke mensen... Vervolgens zijn we wat gaan eten en er eigenlijk redelijk vroeg in gegaan.

Donderdag hebben we afgesproken met een oud collega van Joyce en haar reismaatjes. Was leuk om weer wat nieuwe tips te krijgen Enzo.  Savonds zijn we naar het festival gegaan... We hebben op de parade na alleen weinig kratongs gezien. Hier waren wel meer wensballonnen.. Was echt prachtig om te zien.. Zelf heb ik er 1 bij een tempel opgelaten en werd geholpen door monniken. Dit is heel bijzonder aangezien ze normaal eigenlijk niets van vrouwen mogen aannemen. Kennelijk was het festival een uitzondering.

Vrijdag werden we om 9 uur(lees 9.45) opgehaald voor onze 3daagse trekking door de jungle. We reden zo'n 2 uur lang in een open taxi naar een dorpje. Onze groep bestond uit 6 Canadezen, 4 Fransen, 2 Spanjaarden en een schot. Daar kregen we onze lunch en begon onze wandeling. Het was echter geen wandeling maar een klim. We moesten een berg oplopen van 700 meter hoog en dat met 30 graden en 85% luchtvochtigheid... Tevens over een paadje dat je niet echt een paadje kan noemen. Mijn god wat was dat zwaar. Het uitzicht was natuurlijk wel prachtig toen we eindelijk boven waren.. En toen moesten we weer naar beneden.. En tot overmaat van ramp begon het te regenen..en hard ook. Het paadje veranderde in een glijbaan. Doodeng vond ik het! Uiteindelijk wel beneden gekomen zonder kleerscheuren. Maar ik dacht echt.. Ik doe dit nooit! Meer!

Maar goed we kwamen terecht in een minidorpje van een stuk of 6 rieten hutjes. Door de regen was het een modderpoel, maar wel erg leuk zo back tot basic. Vervolgens gingen we olifant rijden en mochten ze daarna wassen in de rivier.. Heel bijzonder om op de naakte rug van zo'n gigantisch dier te liggen..
Hierna kregen we de kans om ons op te frissen onder een "douche" ik vond het al heel wat dat er stromend water was.
S avonds pakte Tong(onze reisleider) zijn gitaar en hadden we een kampvuur.. Erg gezellig! Ben zelfs in slaap gevallen bij het vuur. Haha. Ook heb ik een kaart spelletje geleerd van de Canadezen. Die ik nog gewonnen heb ook. Zij vertelden echter dat ze een 2 daagse trekking hadden. En dus heb ik gevraagd of ik het ook bij de 2 dagen kon houden. En dat kon gelukkig. De volgende dag zouden we namelijk een berg van 1200 meter op moeten en dan er de volgende dag weer af. En dat terwijl het veel heter zou worden. In het begin voelde het als opgeven, maar later dacht ik nee dit is mijn grens. Bovendien zou ik alleen een extra nacht slapen en een bezoek aan een waterval missen. Toen ben ik dus de volgende dag met de Canadezen mee gegaan. Was vader, moeder met hun dochter en haar verloofde en twee jongens van mijn leeftijd die ook alleen reizen. We begonnen de dag met raften en ik ging met de 2 jongens in 1 boot. Rivier was niet zo wild, maar af en toe wel leuk, totdat onze zeer bekwame kapitein niet kon voorkomen dat we op n stuk de verkeerde route volgden. Resultaat: muurvast tussen rotsen op het heftigste stuk. Gelukkig konden we via de rotsen de kant op. De boot was op zo'n aperte manier vast komen te zitten dat hij helemaal vol water stond. Uiteindelijk moesten we naar de boot van de andere Canadezen en heeft onze kapitein met behulp van 3 anderen de boot los weten te krijgen, waardoor we weer verder konden. Na het raften gingen we nog 5 minuten per bamboovlot terug naar onze opstapplek. We waren overigens staand in de bak van een pickup naar de raftplek gebracht. (Een week geleden zei ik nog kijk nou, dat zou ik nooooit doen, haha)

Smiddags zijn we nog naar een waterval geweest. Was prachtig! En toen terug naar Chiang Mai met onderweg wat raadspelletjes. Toen maar gelijk een slaap plek gezocht en dichtbij een biertje gaan drinken. Opeens fietst het vrouwtje dat we in het vliegtuig ontmoet hadden langs. En die is me gezelschap komen houden.

De volgende dag besloot ik om mezelf een goed in de watten te leggen. Dus heb ik n kokosnoot gekocht en heb me een uur lang heerlijk laten masseren. Verder ben ik de sunday market opgegaan. Dit is een van de hoogtepunten in Chiang mai. Ik had gelezen dat je beter vroeg kon gaan omdat het anders te druk en dus niet leuk meer is. Toen ik er aan kwam waren ze aan t opbouwen, wat eigenlijk al een feestje was om naar te kijken. De markt vindt plaats op een belangrijke straat en die wordt afgesloten voor het verkeer. Ik ben m niet helemaal uitgelopen, want de straat is ruim 2 km lang en de markt ook. Ook op de zijstraatjes stond het vol.  Heb wat shirts en sandalen gekocht. En vooral geen uilen, haha. Ook hier stikt het er van. Om 18.00 kwam Joyce weer terug. Die had nl doorgebikkelt!

We hadden met de 2 Belgen uit Sukhotai afgesproken om naar het ladyboy cabaret te gaan. Uiteindelijk zei 1 van hen af en sloten een de schot en een Canadees van de trekking groep aan. En wat was het leuk!!!! Echt heel grappig en sommige zijn echt niet van een vrouw te onderscheiden.. Daarna ben ik met de schot en het Belgische meisje nog wat gaan drinken .. Joyce was kapot van de trekking.

En vandaag eigenlijk n beetje een relaxdag gehouden. Even gezwommen (nieuwe guesthouse heeft een zwembad) en naar de fishspa geweest. In Ned komen er dan een stuk of 20 vissen op je voeten. Hier 100erden. Vanavond kruipen we er vroeg in en morgen vertrekken we om half 9 naar Pai per minibus. Dit wordt een rit van 3 uur met 762 bochten. Dus ben benieuwd!

1. Mam:
    10 november 2014
    kind,kind,kind wat geweldig allemaal maar kom je op deze manier niet overspannen terug? het ene is nog enerverender als het andere. wel super gaaf.
    het is nu maandag 10 nov. en vanmorgen na het beantwoorden van je what'sapp sloeg mijn tel. op hol. heeft 3 uur geduurd tot ie weer normaal deed. natuurlijk nanja gebeld maar toen die kwam was het net weer normaal.
  2. Priyanka:
    11 november 2014
    Klinkt allemaal super leuk!!!
  3. Anniek:
    Hoi Elly!

Wat een leuke stukjes zeg! Je maakt heel wat mee, en je bent nog niet eens zo lang weg! Geniet er lekker van meid, en ik blijf je volgen! Groetjes Anniek
  4. Dorien:
    Klinkt km goed Mevrouw Snel
    Have fun
  5. Ernette:
    12 november 2014
    Jeetje dit maak ik nog niet in een jaar mee. Superleuk allemaal. Hoe lang is de bedoeling dat je nog met Joyce reist.of gewoon de hele reis. Xxx
  6. Janneke Bakkenes:
    12 november 2014
    Wordt schrijfster El, je schrijft geweldig!