Sukhothai

5 november 2014 - Sukhothai, Thailand

Maandag hebben we de bus genomen naar Sukhothai. We vertrokken om half 9 bij het moradokthai guesthouse en kwamen om 16.30 aan. Iemand van sila resorts stond ons op te wachten. Kamer was wederom prima! Maar het "resort" zelf echt geweldig. Was allemaal heel eenvoudig, maar gewoon een plaatje. Het lag echter wel buiten het centrum, daarom hadden ze gratis leen fietsen. Zo konden we makkelijk naar de nieuwe stad en de bushalte vooor de oude stad.

De eerste avond zijn we naar de nieuwe stad geweest om wat te eten. Verder was daar weinig te beleven dus bij sila nog maar een drankje gedaan. Toen Gregory en Stephanie (uit Franstalig België, beide reizen ook alleen) ontmoet. En afgesproken om samen met hen naar de oude Stad te gaan de volgende dag.

De receptionist had ons uitgelegd dat we de bus konden pakken en dan in de oude stad ook weer een fiets konden huren. In de bus ontmoeten we vervolgens een Nederlands stel en uiteindelijk zijn we met zijn zessen op pad gegaan. Eerst met de fiets en later lopend vanwege de drukte voor het loi krathong en candle festival.

Dit omvat een heleboel, maar licht speelt een grote rol en het te water laten van krathongs ( prachtig versierde bootjes van bloemen en bananenbladeren) en het oplaten van wens ballonnen ook. Dit doen ze om de regengoden te bedanken en een nieuw seizoen te starten.
Wat hebben we genoten! Er waren heel weinig toeristen. Het park was werkelijk prachtig en het voelde heel bijzonder om hier bij te zijn.
We hebben heerlijk local gegeten en keken onze ogen uit! vuurwerk, laserlicht en kleurenspots op diverse tempels, wauw! En dan te bedenken dat we hiervoor nu onderweg zijn naar Chiang mai. Waar het nog groter zou zijn. Ik ben benieuwd wat we daar zien.

Vervolgens zijn we met zijn allen nog een biertje gaan drinken.. Wat erg gezellig was. En toen weer in de bus naar de Nieuwe stad. Die zat propvol en we hebben erg gelachen om Gregory's "epic selfie", Zoals het zelf zo mooi noemde.

Al met al top dagen gehad in Sukhothai!

1. Priyanka:
    Door Priyanka:
    Dat lijkt me ook geweldig, zo mooi al die lichtjes en overal mooie kleuren.. Zoals Azië is.. Je maakt me jaloers ;)
  2. Janneke Bakkenes:
    Ha die Elly

Nog geen week weg en al zoveel moois gezien!!
    Ben benieuwd hoe je het feest in Chiang Mai vind.
    Leuk ook, om daar met meerdere mensen naar toe te gaan.
    Veel reisplezier en ik ben benieuwd naar je volgende reisverhalen.

Gr. Janneke
  3. Mam: