Pai

14 november 2014 - Pai District, Thailand

Nou.. De weg met om precies te zijn 762 bochten door de Bergen...

Eigenlijk was het alleen maar prachtig! Wat een mooie uitzichten! Onze chauffeur was echt heel voorzichtig en dus deden we er wat langer over.. Maar dat was prima. Pai is echt laidback en easygoing. Veel rasta's, alternatieven en hippies. Kortom mensen die heel toegankelijk en apart zijn.

Uit de lonely planeet hebben we een "resort" gevonden en we besloten om te kijken of ze nog een hut vrij hadden. Dit was het geval. Voor het belachelijk hoge bedrag van 300 Bath (€7.50) hadden we n eigen hutje met eigen badkamer. Geweldig!  Ook echt supervriendelijke mensen.. Die waren we eigenlijk nog niet tegen gekomen. (Qua Thaise mensen) terwijl het t land van de glimlach is... Denk echter dat de toeristen een hoop verknald hebben.

Maar goed natuurlijk kwamen we de 2 Belgen weer tegen en heel toevallig ook een stel uit de island of man.die we ontmoet hadden op onze eerste avond in Bangkok.
Erg gezellig avond gehad en ook heerlijk geslapen! (Had ik vast nodig)

De volgende dag gingen we een scooter huren.hoe klein Pai ook was, alle bezienswaardigheden waren buiten het dorp. Helaas vond ik het te eng om te rijden, maar voelde me veilig bij Joyce achterop. Het was echt een prachtige rit langs een waterval, pak canyon, hot springs(warm waterbronnen) en een tempel vanaf waar we een prachtige sunset hadden.
S avonds wilden we eigenlijk een relaxte avond bij ons bamboehutje,maar het was de laatste nacht dat we Gregory en stephany zouden zien.. Dus ben ik toch maar uit gegaan met ze. We gingen naar een fantastische bar met live muziek. Moderne/foute muziek,maar in een reggae jasje. Verder heb ik voor t eerst een zakje insecten gekocht en opgegeten.en hebben we een atlasvlinder gezien!  Zoo mooi! Vanmorgen zijn we weer terug gegaan naar Chiang mai . en hebben we een geweldig guesthouse gevonden. Sfeer was gelijk goed en het wordt gerund door een Duitser die is blijven hangen na zijn back pack avonturen.ze hebben een rooftopterras! Echt top. Hier hebben we ook onze toer naar Laos geboekt en hij heeft ons veel tips gegeven. Vanavond hebben we afgesproken met Heidi (ook uit t vliegtuig) en morgen gaan we naar t grens plaatsje Chiang khong. Daar blijven we een nacht en dan gaan we de grens met Laos over. Vervolgens tweedaagse boottocht over de Mekong naar een Luang Prabang.

1. Ernette:
    14 november 2014
    Het is gewoon super leuk om die verhalen te lezen, ik verheug me alweer op de volgende. Have fun.xxx
  2. Petra:
    14 november 2014
    Heel erg leuk om jou verhalen te lezen.
    Hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt.
    Elly geniet van de volgende belevenissen, en wachten jou verhaal weer af.
    enjoy.

gr Petra
  3. Nanja:
    16 november 2014
    El wat stoer van je insecten eten!! Hoe smaakte het??
    Leuk al die verhalen
  4. Priyanka:
    16 november 2014
    Ohhhh wauw wat een leuke verhalen!!!