Queenstown2, Mt Cook, Rangitata & Kaikoura

25 maart 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Jeej! terug in het prachtige Queenstown en herenigd met bijna iedereen die ik in Nieuw Zeeland heb ontmoet! Wat een feest. Mn maatje Stefan, de zweedse en duitse meiden en natuurlijk ierland, engeland and wales en vele anderen, het voelde als thuiskomen! Helaas duurde de reunie slechts 1 nacht... dit vroeg natuurlijk om een afscheidsfeestje! Gewapend met de nodige alcohol wilden we richting lakefront lopen.. en toen begon t te regenen.. plan b:met zijn 25en in een kamer van 4 bij 3. Lekker knus! Vervolgens uiteraard de kroeg in, waar ik mn vliegtuigbuurvrouw tegenkwam. Erg grappig!
De volgende dag vertrok ik (gelukkig nog met wales en ierland) naar Mt Cook. Wel een leuk detail; we hebben weer Tutu als chauffeur. Helaas was ook dit een druilerige dag.. heb in Mt cook dus niks gedaan. We hebben een maaltje gekookt voor ons 5en en een paar films gekeken.
De volgende dag reden we van mt cook naar Rangitata. Hier ben ik gaan paardrijden. En dat was echt top! Ik kreeg het grootste paard (vraag me niet waarom) genaamd Mack. We reden langs de Rangitata rivier, over modderige smalle paadjes en door sloten (kniediep voor t paard) erg tof! Na het afzadelen bracht Freia ons naar onze lodge. Wederom een huisje in the middle of nowhere. De dorms hadden 3 hoog stapelbedden. Erg knus dus. Tutu had weer een groupmeal ingeslagen; roast beaf, mash and roasted veggies.. was weer heeerlijk! De rest van de avond hebben we lekker zitten kletsen en wat gesocialized met wat nieuwe pasagiers.
De volgende dag reden we naar Christchurch. Dit is geen stop aangezien er
Na de aardbeving in 2007 niets meer te beleven valt. Wel is dit een punt waar veel mensen beginnen en eindigen. Zo ook voor
Ierse meiden.. weer een moeilijk afscheid..
we vervolgden onze weg met een halve nieuwe bus en reden naar Kaikoura. Dit is echt een schitterend kustplaatsje, waar van alles te doen is. Wij (wales en 2 nieuwe engelsen) zijn gaan vissen. We werden door Tutu afgezet bij Jerry's huis (een 60 jaar oude visser), die ons vervolgens meenam naar zijn boot. Dit bleek een vrij kleine boot die door een trekker het water in werd gebracht. We vlogen al staande in de boot van de ene op de andere golf.. dit was al gaaf op zich! Onze eerste stop was om een crayfishfuik op te halen. Er zat er 1 in die te klein was en waarvan de octopus zijn poten had opgegeten. De octopus was vrij groot en zoog zich vast aan de bodem van de boot. Jerry kon m amper loskrijgen, maar uiteindelijk werd ie overboord gegooid evenals de fuik. We voeren verder naar een zeeleeuwenkolonie en begroetten Harry, die nog zijn kop optilde bij het horen van zijn naam ook. Toen ging het gas pas echt los en stuiterden we de oceaan over.. zooo gaaf! Moest nog wel even aan de thaise ferry denken..waarom vond ik dat zo
eng, dit was veel wilder en ik stond ook nog eens.. We stopten op open zee en de hengels werden uitgegooid. Ieder van ons heeft tenminste 2 rode baarsen opgehaald. De vissen werden direct gefileerd en koppen en graten vonden gretig aftrek bij de prachtige albatrossen. Terwijl ik nog druk bezig was met het ophalen van mijn laatste vis, waren de rest van de hengels al opgeruimd. Ik had echt iets van nu al? Maar toen zag ik de bleke koppies van mn medevissers haha! Ze voelden zich zo beroerd als een hond! Het "stil" liggen en de concentratie op de hengel viel niet zo lekker, dus ging het gas er weer op en een kwartier later kwamen we uitgewaaid weer op het strand aan. Hierna gingen we terug naar Jerry's voor wijn (uit bodemloze flessen) en kaas. Vervolgens kregen we een demonstratie crayfish koken, we moesten ze een naam geven (van iemand die je niet uit kan staan) en in de pan leggen. Daarna mochten we ze uiteraard eten.. jam! Verser kan niet! Ook mochten we ze zelf "slachten". Diverse wijntjes later was het dan echt tijd om te gaan.. op naar de fish&chips shop om onze zelfgevangen vis te laten bakken. Heeerlijk! Beste fish and chips ever! Om deze geweldige dag te vieren hebben we nog even een bar opgezocht en even lekker gedanst.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    26 maart 2015
    Die bussentoer is wel goed geregeld als ik dat zo lees. Je ziet van alles, maakt van alles mee. Voor slapen en eten wordt gezorgd. Wat wil een mens nog meer zou ik zo zeggen !
    Tot gauw (sorry). mam
  2. Ernette:
    27 maart 2015
    Wat een leuk verhaal weer..en ik snap dat je je hecht aan die andere mensen. Ik vind het knap dat jij niet misselijk bent geweest
    . Nog 6 dagen meis en dan ben je hier weer live.
    Xxx
  3. Ernette:
    27 maart 2015
    . Nog 6 dagen meis en dan ben je hier weer live.
    Xxx