Wellington

29 maart 2015 - National Park, Nieuw-Zeeland

Op weg naar de ferry in picton, stopten we voor een watervalbezoek. Iedereen had echt zoiets van 'moet dat nou? Die hebben we nu wel gezien' Maar het bleek toch verrassender dan verwacht. Er zwommen zeehondenpups in! Zoo schattig! En ze waren ontzettend nieuwsgierig en kwamen zelfs op ons af.
Eenmaal op de ferry, kwam ik erachter dat we de boot deelden met vrachtwagens vol met koeien en varkens.. hoe grappig!
Rond 6en kwamen we in Wellington aan. We hebben snel ingecheckt in base en zijn indisch gaan eten. Het was immers ons afscheid van Tutu. Ik had namelijk besloten om wat langer in Wellington te blijven en het noorderpuntje over te slaan. Na t eten zijn we naar de "Welsch bar" gegaan. Het schijnt de enige op het zuidelijk halfrond te zijn en dit was voor de wales meiden natuurlijk erg leuk.
Na een uitslaapsessie hebben we een beetje rondgelopen in de stad en vervolgens afgesprokrn met Freddy. Die was op het noordereiland al afgestapt en net weer in Wellington, gezellig! We zijn met zijn allen naar Cinderella geweest en er toen vroeg ingedoken.
De volgende morgen zijn we er vroeg uit gegaan om de cable car naar de botanical gardens te nemen. Vanaf hier heb je een schitterend uitzicht over de stad. Vervolgens zijn we door de tuin naar beneden gelopen. Dit was weer heel anders dan de tuinen in australie. Kortom een mooie wandeling. Eenmaal weer in de stad zijn we naar het Te Papa museum gegaan. Dit is een gratis museum over de geschiedenis van NZ. Natuurlijk kwam de maori aan bod, maar ook de flora, fauna en het ontstaan van het land. Erg mooi weergegeven en interactief. Ik snap niet dat dit gratis was, want het moet een vermogen gekost hebben! Die avond zijn we gaan stappen in de vorm van onze eigen kroegentocht. Erg gezellig! Ik ben redelijk vroeg afgehaakt omdat ik de volgende dag mijn bus van 6.30 moest halen.
Nou die heb ik dus niet gehaald.. schrok om 6.45 wakker. Zoo zuur! Snap ook echt niet waarom ik mn alarm niet gehoord heb. Heb me de hele trip nog niet verslapen. Maar goed shit happens.. kon alleen voor de volgende alleen op de wachtlijst gezet worden. Dus zenuwen..
Gelukkig waren er genoeg positieve kanten. Ik had nog een extra dag met wales en freddy en die avond kwamen er nog 2 medereizigers naar de stad. Bovendien was er een festival in Cubastreet. Overal foodstandjes en diverse podia en verklede mensen. Ik heb me dus ook prima vermaakt op mn extra dag!
De volgende ochtend werd ik gelukkig wel wakker van mn wekker. Ik checkte bij de chauffeur of ik mee kon, maar hij zei dat ie het nog niet wist. Ik mocht mee, maar als op de andere pickup locaties iedereen kwam opdagen, moest ie me achterlaten.. ik kan je vertellen.. erg spannend! Maar.. voor ik t wist reden we Wellington uit, jeej!

1. Mam:
    29 maart 2015
    Fijn, je hebt weer ff gebeld !
    De laatste week is ingegaan. Prettige vluchten toegewenst en tot zaterdag a.s. mam. XXX
  2. Janneke Bakkenes:
    29 maart 2015
    van mij ook een goede terugreis en behouden aankomst.

gr. Janneke
  3. Dirk Hoefman:
    Ha Elly,

gelukkig voor jou zit het er bijna op!!!!Ahum dan!

Nou ja, aan alles komt een eind, ook aan zo'n super
    backpackerreis.

Dirk

PS En lekker weer dat het hier is.......
  4. Mam:
    El,
    de reis zit er bijna op.
    Ik wil je bedanken voor al die leuke verhalen die je ons stuurde en ik denk dat ik ook kan spreken namens de andere lezers.
    Goede reis huiswaarts en tot zaterdag.
    Groet pa
  5. Bas en Pauline:
    30 maart 2015
    Elly.. geniet van je laatste week en goede reis terug!!!