Taupo, Blue duck lodge & national park

10 maart 2015 - National Park, Nieuw-Zeeland

We vertrokken richting Taupo, waar een aantal van ons ging skydiven. Uiteraard ben ik niet gegaan, haha! Onderweg stopten we nog bij een prachtige waterval!
Ik ging samen met wat anderen wat rondlopen en shoppen, had nog een lange broek nodig aangezien het hier toch wat frisser is. Rond 1 uur reden we richting het vliegveld om de skydivers op te halen. We waren precies op tijd, want we hebben ze zien landen. Dat was echt super om te zien.. the looks on their faces were amazing! Daarna hadden we een aardige rit voor de boeg, met een supermarktstop in het midden (om eten en alcohol voor de komende dagen in te slaan).
De laatste 30 km richting de blue duck farm, waren over een grindweg met om de 20 meter een bocht..en uiteraard een diepe klif aan 1 kant. Toen we de bus uitstapten had ik gewoon zeebenen.. best grappig.
Ik dacht dat ik in the middle of Woonde.. maar deze boerderij was echt ver van alles! (Die 30 km dus).
We kregen een introductiepraatje van Wendy, die ons van alles vertelde over de omgeving, en activiteiten voor de volgende dag. Vervolgens konden we ons verblijf betrekken en avondeten in het cafe, 200 m van de lodge.
S avonds was het tijd voor kampvuur en bier.. feest dus. Iedereen kon uitslapen dus ze gingen aardig tekeer.. heb weer wat nieuwe drankspellen geleerd, zoals de tovenaarsstaf..
Ik wist dat australiers konden drinken, maar 24 blikjes bier op elkaar gestapeld was toch wel indrukwekkend!
Rond 1 uur ben ik dr in gekropen aangezien ik er wel vroeg uit moest...

Om 8 uur werden stefan (duits), lea (usa) en ik opgehaald door flake om op geiten te jagen! Ze zijn hier een pest voor de omgeving aangezien ze alles kaal vreten. Ze bieden de activiteit dus aan om de stand in toom te houden. Bovendien wordt nagenoeg alles gebruikt. Tot het hart en de nieren aan toe. Die gebruiken ze als aas om fretten en possums te vangen. Deze eten namelijk alle vogeleieren van de grond. En aangezien die niet van nature in nieuw zeeland thuishoren, worden ook zij bestreden.
We begonnen met een oefenschot op een dode boom. Gelukkig schoten we alle drie raak, dus konden we op pad. We stapten onze "buggy" in en reden richting het gebied waar ze veel lopen. We spotten een tweetal bovenop een berg, wat betekende dat we een aangrenzende bergtop moesten oplopen. Dat viel niet mee.. maar toen we boven waren kon stefan schieten. Helaas viel het beest aan de andere. Kant van de top af.. en deze kant was nogal steil. Het leek een beetje op een klif waar we langs naar beneden moesten, zonder klimtuig is dit behoorlijk lastig en eng kan ik jullie vertellen. Soms hadden we alleen gras om aan vast te houden.. 50 meter onder ons vonden we de geit.
Flake ontwijde haar ter plekke en stan moest haar melk proeven... haha.. maar toen moest ze natuurlijk ook nog mee naar beneden. Het kostte wat tijd, moeite en lef. Maar we hebben het allemaal overleefd.
Toen gingen we verderop om te kijken of Lea en ik ook nog konden schieten. We zagen een groepje geiten staan en moesten weer een heuvel op.. toen we de top hadden bereikt zagen we ze niet meer. Gelukkig mekkerden ze wel, dus het was een kwestie van zoeken. Eenmaal gevonden mocht ik eerst. Ik ging liggen en schoot (op een bok) het beest was meteen dood. De groep (van 7) keek op vanwege het schot, maar had niet door wat er aan de hand was. Hierdoor kon lea een andere bok schieten. Deze maakte een salto, maar ook haar schot was goed! (Ik vergeet helemaal te zeggen dat we werkelijk prachtige uitzichten hadden).. Ondanks dat ik het niet eng ofzo vond.. was ik na de tijd helemaal aan het trillen! Waarschijnlijk van de adrenaline. We liepen (gleden) naar beneden en Flake begon met het ontwijden. We hadden allebei een vrij grote oude bok en daar was ie erg blij mee. (Liever een bok dan een geit). Hij sneed de ballen eraf.. en wij moesten die kussen.. zooo vies! Maar het was traditie zei ie en hij ging niet verder voordat we het deden. Haha! De kerels sleepten de buit mee naar beneden. Totdat we de rivier moesten oversteken. Toen waren ze genoodzaakt de zware beesten in nek te hangen en erover te dragen. Erg grappig om te zien.
Vervolgens gingen we terug naar de lodge om onze buit te showen. Daarna mochten we kijken hoe Flake ze slachtte. Stefan wad zelfs zo dapper dat hij het hart, de longen en luchtpijp eruit trok.. het enige vlees wat we konden eten was echter de filet.. aangezien stefan een nogal slecht schot had. De rest van de middag hebben we lekker gerelaxed. En natuurlijk een biertje gedronken op onze buit. S avonds hebben we de geit op de bbq gegooid.. maar echt lekker was het niet. Het had een beetje weg van lam.. bah! Gelukkig hadden we een groupmeal: verse hamburgers met friet! Heerlijk! Vervolgens zijn we lekker op tijd naar bed gegaan, want de volgende morgen moesten we vroeg op.
Om 6 uur vertrokken we richting national park waar een heleboel mensen de 24 km lange wandeling over de tangario vulkaan gingen lopen. Ik zag dat niet zitten en koos voor de 2 uur lange alternatieve wandeling. Dit was ook prachtig en daarnaast had ik lekker de tijd om te relaxen. Ze hadden zelfs jaccuzi's.. en mijn spieren waren daar erg blij mee na de wandeling en het jagen!

1. Dirk Hoefman:
    LS,

wat zeggen we hier dan altijd? Weidmansheil. Echt jagen, jij!
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het wapen en het kaliber er van.
    Straks hier in Ned. met de jachtcursus beginnen?
    Onvoorstelbaar wat je allemaal doet en meemaakt.
    Een vriend van me ging ooit voor een paar weken op bezoek bij een op het Zuidereiland wonende zus van hem. Hij heeft daar ergens op een berg een "chamy" geschoten. Iets dat wij hier gems noemen.
    Als je ooit weer terug bent wil ik de verhalen horen.
    Formidabel!

Greetz Dirk
  2. Mam:
    10 maart 2015
    i am totally flabbergasted ( ? ). Meid,meid meid !!!
    Wat komt er nog meer...... We shall see.
    Love you !!!
  3. Ernette:
    10 maart 2015
    Zit toch in je bloed hè haha..ik ben jaloers op je. Echt stoer. Maar niet jaloers op het ballen kussen van een berggeit hahaha. Te grappig. Ik vind dat je hier ook weer echt veel meemaakt. Ik liet papa de foto van je zien met je trofee en die wou bijna niet geloven dat jij het was. Je maakt super mooie dingen mee. Ik ben wel blij wanneer je weer terug komt.

Dikke kus
  4. Mam:
    11 maart 2015
    PA,
    Wat een avontuur.
    Ook daar doen ze aan beheer.
    Jij hebt je steentje bijgedragen.
    Goed gedaan.
    Geniet er nog van nu het nog kan en tot 4-4-15.
    groetjes.
  5. Machteld:
    11 maart 2015
    ben je bijna terug ga ik reageren!!
    na deze ervaring kun je met je vader op stap
    moet niet aan de enge richeltjes denken
    geniet nog even.... voor je het weet reis je terug
    groetjes machteld