Wellington, Marahau & Westport

14 maart 2015 - Westport, Nieuw-Zeeland

Vanuit het National park vertrokken we naar Wellington. Onderweg hadden we verschillende stops, waaronder de koffiestop in Taihape. Hier hebben we ook een wedstrijdje regenlaarzen gooien gedaan. Geloof het of niet, maar er zijn zelfs wereldkampioenschappen in.. tja en er kan er natuurlijk maar 1 de beste (van de vrouwen) zijn... en dat was ik! Haha! Te grappig:) toch een talent ontdekt.
Aangekomen in Wellington had ik gewoon een 4persoonskamer met badkamer voor mezelf! We sliepen in Nomads en in tegenstelling tot die in Australie, was dit echt een net hostel! Bovendien kregen we een gratis maaltijd, die nog best goed te eten was ook!
Na fijne douche ben ik de stad gaan verkennen. Het is een van de beste steden in de wereld (volgens reisgids rough guide)
En het was inderdaad een mooie stad. Veel
Mooie oude gebouwen en het ligt natuurlijk aan de oceaan. Helaas was er te weinig tijd om echt dingen te gaan doen, want om 18 uur moesten we aanschuiven. Daarna namen de meeste van ons deel aan de wekelijkse beerpong competitie. Wat hebben we gelachen! Ik speelde samen met Cassandra (zweeds meisje) en we wisten de eerste ronde te overleven. Helaas ronde 2 net niet. Team canada bereikte echter de finale waarin ze nipt verloren van 2 jongens uit een ander hostel(die het overigens elke week spelen). Het ging er nogal fanatiek aan toe! Hierna barstte het feest los en wat hebben we gelachen, gedanst en gezongen (nouja.. geblert). Rond half 2 kon ik eindelijk gaan genieten van mn privekamer.. jammergenoeg moest ik m alleen om 6.30 al weer verlaten.
Rond 7 uur waren we bij de ferry die ons in 3,5 uur naar het zuidereiland bracht. Het was niet zo druk en dus konden we een dutje doen. Als je wilde kon je een film kijken of lekker buiten van de omgeving genieten. Gelukkig was het een relaxte overtocht. Aangezien aardig wat mensen van onze bus in Wellington waren gebleven kregen we er op weg naar Marahau een aantal nieuwe bij. Ook deze mensen lijken gezellig en het aantal "Dutchies" is ook aanzienlijk afgenomen. Begon te denken dat we met een halve bus nederlanders op pad waren. Gelukkig is "Wales" nog. van de partij.. 2 ontzettend grappige meiden. Die avond hadden we weer een tutu groupmeal bij onze lodge "the barn" aan de rand van Abel Tasman national park. Wederom een prachtige locatie! Na het eten begonnen we al snel met spelletjes spelen en daarna zijn we naar de plaatselijke bar geweest. Onderling erg gezellig, maar verder weinig aan.
De volgende dag was het weer tijd voor een activiteit; sail & walk. Eerst een hike van 12,5 km door het prachtige abel tasman naar anchorage beach. Daar hadden we 1,5 uur de tijd om te zwemmen en zonnen. Het water was wat fris (lees: ijskoud) maar we hadden prachtig weer! Vervolgens gingen we per catamaran terug naar Marahau. Onderweg voeren we door diverse baaitjes en langs kleine eilandjes, aparte rotsformaties (van een kiwi tot een gespleten appel) en new zealand fur seals. In een van de baaitjes zagen we een paar stingrays. Halverwege begon het ineens te gieten en moesten we met 8 man schuilen in een van de krappe catamarandrijvers. Erg grappig!
Die avond gingen we met een grote groep naar "the fat tui", volgens Tutu de beste burgertent van nieuw zeeland. Het bleek een caravan te zijn en aangezien we met zoveel waren, moesten we aardig lang wachten. Maar.. ze hadden inderdaad fantastische burgers! De doorsnede van de
Bollen was zo'n 20 cm! Enig minpuntje was dat het lastig waa om hem eeb beetje fatsoenlijk naar binnen te krijgen.
Terug bij the Barn hebben we lekker de kachel aangemaakt en een rustig avondje gehad. Iedereen was kapot!
De volgende morgen vertrokken we vrij vroeg richting westport. Vlak voor we daar aankwamen hadden we een stop om wederom een kolonie zeehonden te bekijken en wat te relaxen (lees tekenen) op het strand. Eenmaal in Westport stond er een bezoek aan de lokale bierbrouwerij op het programma; 7 verschillende bieren proeven, bbqworsten op brood en info over het brouwen voor slechts 20 dollar! Niet gek dat maar liefst 22 van de ongeveer 35 mee gingen. Het werd natuurlijk weer erg gezellig! Na die tijd hebben we lekker in het gras gezeten in de achtertuin en ook de nieuwelingen wat beter leren kennen.

1. Mam:
    14 maart 2015
    Wat is een stingray ?
    Weer genoeg gedaan en beleefd, nog ff volhouden.
    gr. mam
  2. Janneke Bakkenes:
    16 maart 2015
    Wauw Elliy, je beleeft zoveel....
    je hebt geen tijd om naar huis te gaan.
    Geniet er nog maar lekker van!
    gr. Janneke