Op weg naar Nieuw Zeeland

6 maart 2015 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Aangezien ik om 10.00 al uit moest checken en mn vlucht pas om 17.00 ging, had ik nog een lange wacht te gaan.. ik wilde om 14.00 de tram pakken.. maar was het om half 2 zat en besloot vast te gaan.
Ik loop de deur van het hostel uit en kijk recht in de ogen van een bekende. We zeggen elkaar gedag en vervolgen onze wegen. Na een kwartier ben ik er eindelijk uit.. ik had hem op Ko Lanta ontmoet! Maar hoe toevallig dat we op exact het zelfde moment daar waren..!
De vlucht verliep prima en voor ik het wist was ik alweer in Sydney. Ik had met Olga afgesproken om wat te gaan eten, maar ze verbleef 1,5 uur van de stad. Dat schoot dus niet echt op. Ik zat echt middenin het centrum aan st. Georgesstreet met Chinatown op een steenworp afstand. Hier dus maar wat gaan eten. Verder nog wat rondgewandeld en een kijkje genomen bij Darling Harbour, daar was ik nog niet geweest. Was wel mooi savonds aangezien de gebouwen prachtig verlicht waren. Vervolgens nog even een drankje gedaan in de bar van het hostel en toen mijn bed ingekropen. Best wel beroerd geslapen helaas. En aangezien ik vrij vroeg op moest, was dit niet heel fijn.
Op het vliegveld lekker ontbeten en daarna op "het" terras gaan zitten wachten. Hier werd ik nog aangesproken door een amerikaanse vrouw die zo dronken als een tor was. Ik ben benieuwd of die is toegelaten aan boord. Toen was het tijd voor de douane. Ik checkte alles nog even en liep door. Totdat ik staande werd gehouden nadat ik erdoor heen was. Ik weet niet of jullie wel eens border security kijken, maar ik kreeg de vraag of ik klaar was. En zei uiteraard ja. Vervolgens kreeg ik een a4tje in mn hand waarop een drugswipe procedure stond. Spannend! Ze gaan dan met zo'n staaf langs je kleren en door je tas en stoppen het resultaat vervolgens in een machine.
Hoewel ik niets te vrezen had, werd ik toch een beetje zenuwachtig.. je weet nooit wat er aan je tas blijft kleven;) uiteraard waren de zorgen voor niets. En kleurde het apparaat mooi groen. Ach, weer een ervaring rijker!
Een half uur later dan gepland kon ik eindelijk boarden. Had ik nog een nederlandse naast me ook. De vlucht was dan ook zo voorbij door het uitwisselen van reisverhalen. We besloten samen naar de stad te reizen en dus liepen we naar de baggageclaim. Liggen onze backpacks nog naast elkaar op de band ook.. heel apart. Eenmaal buiten, keken we wat de beste optie was en ik weet niet waar ze vandaan kwamen maar ineens waren er overal nederlanders. Uiteindelijk met een groepje van 5 een goedkope shuttle kunnen regelen. Helaas gingen we allemaal ergens anders slapen en hadden we ook voor de dagen erna andere plannen. Mijn eerste avond in Nieuw Zeeland was saai. Ik heb wat te eten gehaald en vervolgens tv gekeken. Door het tijdsverschil ging ik veel te laat slapen en had dus een kort nachtje zo vlak voor de trip.
Om 8 uur kwam de straybus voorrijden. De bus zat aardig vol, dus ik nam plaats naast Lou, een britse. De rest van de bus is nederlands, duits, engels, frans, amerikaans en zelfs 2 aussies. Na een introductiestop bij stray headquarters voor de nodige info, gingen we op weg naar Raglan. Onderweg kregen we nog de gelegenheid tot boodschappen doen en rond half 2 kwamen we aan bij onze slaapplek. Een lodge midden in het regenwoud met erg comfortabele kamers. Die middag konden we kiezen tussen een aantal activiteiten zoals surfen.. maar aangezien ik nu al niet meer weet hoe het moet, besloot ik samen met Lou lekker op het strand te relaxen. In tegenstelling tot de meeste stranden die ik tot nu toe heb gezien, was het zand hier zwart. Klinkt misschien raar, maar t was wel heel mooi.. Aan het eind van de middag werden we weer opgehaald. Het diner voor vandaag? Fish&chips op een geweldig uitkijkpunt vlak bij onze lodge. Iedereen was echt aan het genieten. S avonds hebben we nog even bij het vuur gezeten en toen was het toch echt weer bedtijd..

1. Ernette:
    6 maart 2015
    He meis, ja ik denk dat ik ook zenuwachtig zou worden van zo'n drugstest. ik ben benieuwd of nieuw Zeeland en Australië nou veel gemeen heeft. Ik ben blij dat ik je verhalen weer krijg. Ik snapte er niks van. Mis je Nederland al een beetje?
    liefs ernette
  2. Priyanka: